اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ادامه اقدامات تغسیل اموات کرونایی در مازندران/ حوزه دین با انسان با احترام برخورد می‌کند

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: اعضای قرارگاه ریز و درشت اقدامات را  به همراه عکس حفظ کنند تا مردم ببینند حوزه روحانیت چقدر برای اموات ارزش قائل هستند‌، حوزه دین با انسان با احترام برخورد می‌کند.

ادامه اقدامات تغسیل اموات کرونایی در مازندران/ حوزه دین با انسان با احترام برخورد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده مقام معظم رهبری در مازندران بعدازظهر امروز در دیدار با اعضای قرارگاه حضرت موسی بن جعفر (ع) در مصلی ساری اظهار کرد: استقبال و ریسک‌پذیری در حوزه انجام تغسیل متوفی‌های کرونایی توسط طلاب و روحانیون فعال در این قرارگاه خوب بوده است.

وی افزود:  مردم، مسؤولان و خانواده متوفی همراه بودند ما حکم خدا را باید پیاده کنیم باید این واحب شرعی در اولویت باشد تشخیص علمی و موضوعی توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم مثبت اعلام شد.

محمدی لائینی تصریح کرد: میت که یک عمر به شعائر دین اعتقاد داشته و رعایت کرده نباید غسل و کفن شود؟ در میان همه متوفی‌های کرونایی تغسیل داده شده اگر یک نفر ولی خدا باشد چه می‌شود؟

وی عنوان کرد: اعضای قرارگاه ریز و درشت اقدامات را  به همراه عکس حفظ کنند تا مردم ببینند حوزه روحانیت چقدر برای اموات ارزش قائل هستند‌، حوزه دین با انسان با احترام برخورد می‌کند.

محمدی‌لائینی گفت: این قرارگاه به عنوان یک زیرساخت وجود دارد تا در مواقع بحران وارد عمل شود، یک کار ماندگار صورت گرفته است‌.

سپس حجت‌الاسلام روح الله ترابی نسب مسؤول قرارگاه موسی بن جعفر (ع) در  مازندران بیان کرد: این وضعیت ما را به یاد ایام دفاع مقدس می‌اندازد، از سنگر کمین عبور کردیم همه در قرنطینه بودند ولی بچه‌های ما مجاهدانه پای کار بودند، خواب و خوراک، لباس و کلام‌شان فرق دارد.

وی افزود: افرادی که کار تغسیل اموات کرونایی را بر عده گرفتند مجاهدان عرصه دفاع از شریعت هستند ما برخی اوقات خون به دل شدیم، پیرمردی که اعتبار یک محله بود بعد از فوت کسی جرأت دست زدن به جنازه‌اش را نداشت.

ترابی‌نسب ادامه داد: متأسفانه بستر برای انجام غسل بسیاری از افراد فراهم نشد، تنها مسؤولانی که پای این کار بودند نماینده ولی فقیه  مجموعه سپاه بودند که به‌صورت آنلاین از ما حمایت می‌کردند.

این مسؤول گفت: شاید این قرارگاه حمایت‌های مالی محدود داشته باشد ولی به فضل خدا به کار خود ادامه خواهد داد، ما باید گزارش کار دهیم چون مظلوم واقع شدیم، درخواست دارم در دفتر فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در مازندران شبکه‌ای واحد برای مشورت شکل بگیرد.

 انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول