اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

حریرچی: بازگشایی برخی صنوف و مکان‌ها به معنی عادی شدن شرایط نیست

معاون کل وزارت بهداشت گفت:همچنانا به مردم هشدار می دهیم که بازگشایی برخی صنوف و مکان‌ها به معنی عادی شدن شرایط نیست.

حریرچی: بازگشایی برخی صنوف و مکان‌ها به معنی عادی شدن شرایط نیست

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت که به شیراز سفر کرده در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: استان فارس یکی از پیشرو ترین استانها در کنترل کرونا بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پیش بینی می شد در این استان شیوع بالایی داشته باشیم اما با تدابیر انجام شده میزان شیوع در سطوح کم طبقه بندی می شود.

حریرچی گفت: میزان آزمایشاتی که از افراد به ظاهر طبیعی و در ارتباط با افراد مبتلا به کرونا انجام می شود در این استان از تعداد بالایی برخوردار است و روزانه حدود 1750 تست در این استان گرفته می شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: از لحاظ میزان بستری تقریبا به حداقل بستری نسبت به جمعیت داخل استان رسیده اند و میزان فوتی ها هم کاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود: ولی می خواهم این هشدار را بدهم که در چند روز اخیر هم باز یک افزایشی در همین استان رخ داده است و از مردم می خواهیم سفرها را کاهش دهند.

حریرچی گفت: تا زمانی که حتی یک مورد ویروس کرونا در کشور وجود داشته باشد این نشان می دهد که نمی توان خوشبین بود و مبارزه با کرونا تمام نشده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: بازگشایی ها به معنای پایان مشکلات نبوده است و ما چون  ملاحظات اقتصادی داشتیم و بخشی از جامعه درآمد روز مزد دارند بخشی از بازگشایی ها را شاهد خواهیم بود.

اما همچنان دانشگاه ها و مدارس که جمعیتی حدود 20 میلیون نفر دارند باید تعطیل باشد تا یکی از کانون های انتقال ویروس از بین برود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول