اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

درخشش ارتش در عرصه جنگ و صلح/ از میدان نبرد تا خدمات‌رسانی در سیل و کرونا

نماینده مردم تبریز در مجلس دهم با بیان اینکه روحیه خودباوری و اعتقاد راسخ به آرمان های انقلاب مشخصه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران است، خدمات ارتش را بی نظیر و در مسیر استقلال و اعتلای کشور توصیف کرد.

درخشش ارتش در عرصه جنگ و صلح/ از میدان نبرد تا خدمات‌رسانی در سیل و کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمداسماعیل سعیدی با تبریک روز ارتش، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نظام شاهنشاهی در تلاش بود تا ارتش را در مقابل مردم قرار دهد اما در پی هوشیاری و تیزبینی برادران ارتشی نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه همان طور که در شعارهای مردمی مطرح می شد ارتش برادر و همراه ملت بود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم شورای اسلامی با یادآوری دیدار نیروی هوایی ارتش در 19 بهمن 57 با امام راحل، ادامه داد: آن دیدار به حماسه تاریخی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تبدیل و زمینه ساز شکست کامل رژیم شاه شد.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در بحران های مختلف همراه و در کنار مردم بود به طوریکه در مقابله با جریان هایی که قصد تجزیه بخشی از کشور را داشتند به خوبی عمل کرد.

سعیدی با یادآروی تلاش نیروهای ارتش در خنثی سازی مشکلات امنیتی اوایل پیروزی انقلاب تاکید کرد: علاوه بر این ارتش در رفع مشکلات مرزی با برخی از همسایگان به خصوص رژیم بعث حاکم بر عراق با نیروی کافی و روحیه عالی ورود میدان شد و در کنار مردم قرار گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: ارتش در نبرد پاوه، شکست حصر آبادان، عملیات الی بیت‌المقدس و سایر عملیات ها در کنار سایر نیروهای مسلح از جمله سپاه، بسیج و نیروهای مردمی نقشی بسیار ویژه ایفا کرد به طوریکه هم در مسائل امنیتی و هم نظامی خوش درخشید.

سعیدی با بیان اینکه ارتش در راه آرمان های نظام و حفظ کشور شهدای بسیاری را تقدیم کرد، سپهبد شهید صیاد شیرازی را نمونه برجسته ای از شهدای ارتش برشمرد و گفت: ارتش بعد از جنگ تحمیلی 8 ساله و در دوره سازندگی مطابق قانون اساسی که نیروهای مسلح می توانند در زمان صلح از ظرفیت و توان خود در امر سازندگی استفاده کنند وارد میدان شد و با اجرای برخی پروژه ها خدمات شایسته ای ارائه کرد.

وی مدیریت جهادی و روحیه انقلابی را مشخصه فرماندهان ارتش برشمرد و تاکید کرد: ساختاری که در ارتش وجود دارد باعث شده تا ما شاهد روحیه خودباوری، اعتقاد راسخ به آرمان های انقلاب و تلاش برای استقلال و عظمت کشور در نیروهای ارتش باشیم.

 سعیدی با تاکید بر اینکه فعالیت ها و خدمات ارتش محدود به دوران جنگ نیست تصریح کرد: از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب هر کجا ماموریت و مسئولیتی به ارتش سپرده شده با تمام توان ورود و خدمات شایسته ای ارائه کرد که نمونه آن را در سیل و زلزله سال گذشته شاهد بودیم.

وی افزود: واقعیت آن است که ارتش نیرویی سازمان یافته و دارای تجهیزات پیشرفته است که در مواقع بحران ورود کرده و اقدامات لازم را انجام می دهد.

عضو فراکسیون اصولگرایان ولایی مجلس شورای اسلامی با یادآوری خدمات ارتش در جریان مقابله با شیوع ویروس کرونا افزود: در ماجرای شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم که ارتش با سرعت عمل بیمارستان های بزرگ و نقاهتگاه هایی بر پا و همراه با کادر بهداشت و درمان همراه مردم بود.

انتهای پیام/60001/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول