اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

موسوی: وزارت خارجه هیچ دخالتی در اعمال پروتکل‌های بهداشتی ندارد

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه این وزارتخانه هیچ دخالتی در اعمال پروتکل‌های بهداشتی ندارد، تصریح کرد: تمامی اتباع کشور در هر شرایطی باید مقررات و پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت را رعایت کنند.

موسوی: وزارت خارجه هیچ دخالتی در اعمال پروتکل‌های بهداشتی ندارد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (جمعه) در واکنش به ادعاهایی که از سوی برخی افراد غیرمطلع در خصوص بازگشت دانشجویان ایرانی از ایتالیا صورت گرفته و با تاکید بر هماهنگی کامل دولت و ارکان آن در مبارزه با کرونا و کم کردن آثار و تبعات منفی آن گفت: یکی از ماموریت‌های سنگین وزارت امور خارجه بعد از شیوع بیماری کرونا و توقف پروازها یا بسته شدن بسیاری از مرزها، انتقال ایرانیان علاقه‌مند بازگشت به کشور از جمله دانشجویان بوده است.

وی افزود: این امر از طریق رایزنی فشرده با مقامات کشورهای مربوطه و در هماهنگی نزدیک با وزارت بهداشت و شرکت‌های هواپیمایی صورت گرفته و همچنان ادامه دارد‌.

موسوی تصریح کرد: بدیهی است پس از انتقال هموطنان عزیز به داخل کشور، وزارت امور خارجه هیچ دخالتی در اعمال پروتکل‌های بهداشتی ندارد و اصولا چنین امر مهمی در حوزه وظایف و ماموریت‌های وزارت امور خارجه قرار ندارد. 

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: حفظ جان و سلامت مردم ایران به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و تمامی اتباع کشور در هر شرایطی باید مقررات و پروتکل‌های بهداشتی آن وزارت را رعایت کنند.

به گزارش فارس، سفارت ایران در ایتالیا پنجشنبه شب ۲۸ فروردین ماه در اطلاعیه‌ای از لغو پرواز فوق العاده امروز جمعه مورخ ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ ایران ایر برای بازگشت دانشجویان ایرانی از ایتالیا به دلیل رفتارهای نامناسب عده‌ای از مسافران بازگشتی به کشور در پرواز روز چهارشنبه مورخ ۲۷ فروردین و عدم تمکین آنها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقررات قرنطینه‌ای، براساس تصمیم مسئولان بهداشتی کشور برای حفظ سلامت مسافران، خانواده‌های ایشان و شهروندان ایرانی خبر داد.

سید عباس موسوی هم امروز در گفتگویی اعلام کرد که رایزنی‌ها با وزارت بهداشت و هواپیمایی جمهوری اسلامی برای انجام یک پرواز از رم و ۲ پرواز از میلان به تهران در جریان است.

‏علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت نیز امروز در توئیتی در این خصوص اعلام کرد که «هر چند موفقیت‌های چشمگیر ایران در مدیریت ویروس کرونا و ناکامی و بحران در کشورهای اروپایی و آمریکا، باعث شده تا بسیاری از شهروندان ایرانی متقاضی بازگشت به کشور باشند؛ اما این روند باید کنترل شده و تحت تدابیر و نظارت وزارت بهداشت انجام شود.هرگونه سهل انگاری می‌تواند خسارت آفرین باشد.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول