اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اجرای رزمایش مواسات بدون مردم ممکن نیست/ حرکات مومنانه باید بر محور مساجد باشد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی به چگونگی اجرای رزمایش مواسات مورد تأکید رهبری اشاره کرد و گفت: در این رزمایش همه باید حضور داشته باشند.

اجرای رزمایش مواسات بدون مردم ممکن نیست/ حرکات مومنانه باید بر محور مساجد باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب  در روز نیمه شعبان و تأکید ایشان به رزمایش مواسات، اظهار کرد: تاکید ایشان بعد از شیوع کرونا و در آستانه ماه مبارک رمضان بسیار قابل توجه است زیرا باید به افرادی که واقعا نیاز دارند و یا افرادی که قبلا نیاز نداشتند ولی به‌واسطه این ویروس کارشان تعطیل شده است، باید کمک کرد.

حرکت به سمت ترمیم و بهسازی آسیب‌دیدگان کرونا

وی ادامه داد: حال بعد از دو ماه از ویروس به سمت ترمیم و بهسازی می‌رویم چراکه اگر در مرحله اول عمده تمرکز به بهداشت و سلامت بود الان باید علاوه‌بر تامین وسایل بهداشتی (از مردم در این خصوص تشکر ویژه دارم)، باید به سمت معیشت نیازمندان و فقرا حرکت کنیم.  

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: متاسفانه تعدادی از مردم در واقع تجربه فقر نداشتند ولی برای اولین بار این تجربه تلخ را به خاطر تعطیلی کارشان حس می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در آستانه فرا رسیدن رمضان هستیم و این ماه راه رسیدگی به فقرا، اطعام مستمندان است، افزود: رمضان و همراهی آن با رزمایش مواسات وظیفه را سنگین‌تر کرده است که  به همت مردم باید تلاش دو چندان و حتی صدچندان کرد تا با ترمیم زندگی آسیب‌دیدگان از حادثه کرونا خارج شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: گسترش و عمق بخشی و وجه مردمی این کمک، مساعدت و فراهم سازی مشارکت بیشتر با استفاده از ظرفیت رمضان یک مقوله بزرگ در رزمایش مواسات است.  

اجرای رزمایش مواسات بدون مردم ممکن نیست

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در فرمایش خود بارها فرمودند که دولت تا جایی که ممکن است، باید به نیازمندان کمک کند ولی این تنها با دولت میسر نیست، یادآور شد: الان تمام مساجد همانند دوران دفاع مقدس فعالیت بهداشتی و معیشتی دارند به‌طوریکه در بازدید از مساجد شاهد توزیع بسته‌های معیشتی هستم که بسیار دلگرم‌کننده است.

آل‌هاشم ابراز کرد: رزمایش مواسات یک حرکت مقطعی در بازه زمانی موقت برای تداوم عملیات در طول سال و در موارد احتمالات بعدی یک تجربه خواهد بود که فرصتی بین نیمه شعبان تا عید فطر است.

وی با اشاره بر اینکه این رزمایش مواسات باید در مبنای چهار نکته اصلی پیش رود، تصریح کرد: رزمایش مواسات در حال حاضر با هدایت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تمام شهرها توسط ائمه جمعه هدایت می‌شود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: البته حرکت‌هایی از قبیل مومنانه و رزمایش مومنانه هم توسط سپاه و بسیج انجام می‌گیرد که البته  باید تمام هیات‌ها، پایگاه‌ها و مردم که در حال فعالیت هستند برای تقویت نقاط ضعف و رزمایش‌ها گرد هم آمده و برای شناخت نیازمندان و اقلام موردنیاز و تقسیم هماهنگ پیش رود.

وی با بیان اینکه رزمایش مواسات باید تلاشی برای تسهیل ارسال کمک‌ها به تمام مناطق، باشد، متذکر شد: در حال حاضر ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت با تلاش اقشار مختلف مردم، افراد نیازمند را شناسایی کرده‌اند که بسیار پسندیده است و ما نیز در این میان با همه رزمایش و پویش‌ها هماهنگ شده‌ایم تا هیچ‌گونه موازی‌کاری نشود.

رزمایش مواسات جای مَن مَن کردن نیست

امام جمعه تبریز مسائلی که در رزمایش مواسات نباید صورت گیرد، اشاره کرد و گفت: کلمه مواسات و معنای عمیقی که از آن گرفته‌ایم، این است که شرط اول رزمایش حرکت خالصانه است، از این‌رو مهم نیست که دیگر اسم چه کسی باشد بلکه هدف باید پرداختن به آرمان‌ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه در رزمایش مواسات، امام جمعه‌ها نقش هادی قرارگاه رزمایش را دارند، ادامه داد: این بدان معنا نیست  که به جزئیات کار وارد می‌شوند، افراد فعال در رزمایش هستند بلکه این امامان جمعه نقش پدرانه دارند و طبیعی است که پدر هر خانواده غمخوار خانواده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مسجد محوری این رزمایش نکته قابل توجه است، تصریح کرد: همه حرکات مومنانه انجام گرفته، باید بر محور مساجد باشد و حدالمقدور مساجدی که فعال هستند و دارای ائمه جماعت تلاش‌گر و پایگاه‌های بسیج فعال هستند را شناسایی کرده و در این رزمایش و رزمایش‌های بعدی که اگر روی داد، آماده کرد.

مهربانی حتی با تهیه یک بسته معیشتی در روزهای کرونایی

آل‌هاشم متذکر شد: از تمام مومنان تشکر می‌کنم زیرا در این روزها شاهد حضور افرادی بودم که مراجعه کرده و گفته‌اند که فقط توانایی پرداخت یک بسته را داریم.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، در ماهی که انفاق در آن باید موج بزند، از این‌رو اگر قرار بود تا افطاری بدهیم چه بهتر که در این شرایط آن هزینه افطاری‌ها را برای این نیازمندان هزینه کنیم.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول