اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

توزیع بیش از 3 هزار بسته معیشتی ارتش در کرمانشاه/ 320 تخت نقاهتگاهی در استان آماده است

جانشین قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بیش از 3 هزار بسته معیشتی به ارزش 150 هزار تومان توسط ارتش تهیه و با هماهنگی کمیته امداد بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.

توزیع بیش از 3 هزار بسته معیشتی ارتش در کرمانشاه/ 320  تخت نقاهتگاهی در استان آماده است

امیر سلیمان طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص اقدامات ارتش در راستای مقابله با شیوع کرونا در استان، اظهار داشت: از ابتدای اسفندماه سال 99، بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور و استان قرارگاه پدافند زیستی در استان در منطقه غرب را دایر کردیم که همه یگان‌های تحت امر این قرارگاه هستند.

وی با اشاره به راه‌اندازی نظیر این قرارگاه در 6 استانی که تحت امر قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش است، ادامه داد: قرارگاه پدافند در 2 گروه کار خود را آغاز کرده، گروه اول مختص خانواده‌های کارکنان و خود کارمندان اعم از سربازان، افسران و درجه‌داران بود و گروه دوم خارج از پادگان‌ها به مردم خدمات‌رسانی کردند.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در ورودی پادگان‌ها با استفاده از دستگاه تب‌سنج تست گرفته می‌شود، اگر تب فردی بالا باشد اجازه ورود به پادگان داده نمی‌شود و با تدابیر اندیشیده شده به مراکز درمانی اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به تشکیل تیمی از کادر درمان با همکاری بیمارستان 520 کرمانشاه اشاره و بیان کرد: این تیم با مراجعه به درب منازل خانه‌های سازمانی در سطح منطقه، سلامتی تک‌تک اعضای خانواده‌های کارکنان را با تب‌‌سنجی بررسی کرده و اگر کسی مشکلی داشت برای ادامه مراحل درمانی به مراکز مربوطه معرفی شده است.

طاهری با اشاره به توزیع حدود 42 هزار و 500 لیتر مواد ضدعفونی سطوح، افزود: بخشی از این موارد در ایستگاه‌های سطح شهر با مراجعه مردم و بخشی دیگر را با مراجعه به درب منازل در مناطق کم‌برخوردار توزیع کرده‌ایم.

وی اشاره‌ای نیز به فعالیت کارگاه تهیه ماسک داشت و تصریح کرد: ماسک، مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح را بین همه یگان‌ها اعم از سربازان، افسران و درجه‌داران نیز به منظور حفظ سلامتی کارکنان توزیع شده است.

طاهری ادامه داد: قرارگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران بسته‌های حمایتی و معیشتی را به ارزش 150 هزار تومان شامل برنج، گوشت، رب گوجه‌فرنگی، تن‌ماهی، ماکرانی و... را در 6 استان تحت کنترل تهیه کرده که با هماهنگی کمیته امداد بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

وی به تهیه بیش از 3 هزار بسته معیشتی در استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: این بسته‌های معیشتی روز دوشنبه جاری بین نیازمندان توزیع می‌شود.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: حدود 32 نقاهتگاه در داخل پادگان‌ها برای سربازانی که به مرخصی اعزام می‌شوند راه‌اندازی شده، سربازانی که از مرخصی برمی‌گردند به مدت 14 روز در این نقاهتگاه‌ها قرنطینه می‌شوند در صورتی که مشکلی نداشته باشند داخل یگان می‌روند، در غیر این صورت به مراکز درمانی اعزام می‌شوند.

وی به آماده بودن 320 تخت نقاهتگاهی در نقاط مختلف در خارج از پادگان‌ها اشاره کرد و افزود: 50 تخت در شهرستان صحنه، 50 تخت در هرسین، 150 تخت در بیمارستان فارابی کرمانشاه و بیش از 70 تخت در بیمارستان 520 از سوی ارتش پیش‌بینی شده تا در موقع نیاز به هم‌استانی‌ها خدمات‌رسانی کند.

طاهری اضافه کرد: در سایر استان‌های تحت کنترل نظیر این نقاهتگاه‌ها دایر شده و آماده خدمات‌رسانی به مردم است.

وی با اشاره به فعالیت تونل ضدعفونی کننده خودروها مستقر در میدان آزادی کرمانشاه، خاطرنشان کرد: روزانه بیش از 3 هزار تاکسی و خودرو در راستای جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا با گذر از این تونل ضدعفونی می‌شوند.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: روز گذشته به مناسبت روز ارتش حدود 22 نقطه با تشخیص دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای رژه خدمت با عنوان «مدافعان سلامت یاوران خدمت به مردم» ضدعفونی شد.

وی در پایان از هم‌استانی‌خواست، همواره موازین و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا با کمک به کادر درمانی و ریشه‌کن کردن کرونا ویروس، زندگی هر چه زودتر به روال عادی برگردد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول