اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تعلیق پرستاران بیمارستانی در کالیفرنیا به دلیل درخواست برای ماسک

بیمارستانی در کالیفرنیا ۱۰ پرستار را به دلیل تقاضای آنها برای داشتن ماسک «N۹۵» هنگام درمان بیماران کرونایی تعلیق کرد.

تعلیق پرستاران بیمارستانی در کالیفرنیا به دلیل درخواست برای ماسک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد بعد از آن که پرستاران یک مرکز بهداشتی در کالیفرنیا از ورود به اتاق بیماران کرونایی بدون تجهیزات مناسب امتناع کردند، از کار تعلیق شدند.

بنابر این گزارش، به این پرستاران گفته شده که ماسک به تعداد کافی وجود ندارد. اما در همان روز تعدادی از همکاران خود را  ماسک‌زده دیده‌اند.

یکی از پرستاران تعلیق شده از کار گفت: ما زمان بیشتری را نسبت به دکترها در کنار بیماران صرف می‌کنیم. این برخورد باعث شده احساس کنیم جان دکترها برای آنها ارزش بیشتری دارد.

در ابتدا مرکز کنترل بیماری آمریکا توصیه کرد کادر درمانی از ماسک‌های «N95» هنگام درمان بیماران استفاده کنند، اما بعد از آنکه مشخص شد این کشور با کمبود تجهیزات حفاظت شخصی مواجه است از این درخواست صرف نظر کرد.

این پرستاران تعلیق شده به دلیل امتناع از انجام وظیفه به خاطر نداشتن تجهیزات ضروری، همچنین با احتمال اقدامات انضباطی دیگر مواجه هستند.  

«دیلی نیوز» گزارش داد از آنها خواسته شده از ماسک‌های جراحی هنگام کار استفاده کنند، اما به گفته آنها پوشیدن این ماسکها برای کادر درمان که با بیماران حاد مبتلا به کرونا در تماس هستند، کافی نیست و جانشان را به خطر می‌اندازد.

تاکنون تعداد زیادی از کادر درمانی آمریکا هنگام مبارزه برای نجات جان انسانهای دیگر، بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان با ۷۱۰ هزار و ۲۱ مبتلا و ۳۷ هزار و ۱۵۸ قربانی در میان سایر کشورهای درگیر با ویروس کرونا در جایگاه نخست قرار دارد. بعد از آمریکا، اسپانیا با ۱۹۰ هزار و ۸۳۹ ابتلا در جایگاه دوم جدول کشورهای کرونازده قرار گرفته است.

خبرگزاری اسپوتنیک بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه «جانز هاپکینز» گزارش داد حدود ۳۲ هزار مورد جدید ابتلا و ۳ هزار و ۸۵۷ فوت در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا به ثبت رسیده است.

در بحبوحه این همه‌گیری جهانی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به تازگی با طرح این ادعا که سازمان جهانی بهداشت واکنش آمریکا به این بیماری را تحت الشعاع قرار داده است، اعلام کرد کمک مالی به این سازمان را تعلیق و درباره عملکرد آن تحقیق می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول