اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

رونمایی از ۶ محصول ایران‌ساخت برای مبارزه با کرونا/ مجتمع بین‌المللی فناوری و نوآوری افتتاح شد

امروز مجتمع بین المللی فناوری و نوآوری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افتتاح شد. همچنین از ۶ محصول ایران ساخت در حوزه پیشگیری و درمان کرونا رونمایی شد.

رونمایی از ۶ محصول ایران‌ساخت برای مبارزه با کرونا/ مجتمع بین‌المللی فناوری و نوآوری افتتاح شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در لحظه ورود از گیت تردد و ضد عفونی عبور کرد و توسط این محصول ایران ساخت ضدعفونی و دمای بدنش اندازه گیری شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این مراسم گفت: آمار و اطلاعات بیماری کرونا در کشور نشان می‌دهد که عملکرد زیست بوم فناری و نوآوری در این حوزه قابل قبول بوده است. زیست بوم فناوری و نوآوری شکل گرفته خصوصا در حوزه زیست فناوری در این مسیر کمک کننده بود. شرکت‌های دانش بنیان و نیروی انسانی فعال در این زیست بوم به خوبی و در زمان لازم اقدامات را انجام دادند. 

ستاری ادامه داد: به گونه‌ای که بسیاری از محصولات برای مبارزه با کرونا ایران ساخت شد. در حال حاضر انواع کیت های تشخیصی و تجهیزات دیگر در داخل تولید می شود که در کنار زحمات کادر درمان و وزارت بهداشت بر روند نزولی بیماری تاثیرگذار بوده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین گفت: حمایت دولت از این حرکت زمینه برای اقدامات برای سال های آینده و ادامه مسیر را فراهم می کند تا آمادگی لازم را در بحران داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، پس از آن مجتمع بین المللی فناوری و نوآوری افتتاح شد، در این مجتمع قرار است مراکز شتاب‌دهنده حوزه سلامت مستقر شوند تا با فعالیت‌های آنها شاهد شکوفایی بیشتر زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور باشیم.

در حال حاضر ۲ مرکز شتاب‌دهی در حوزه فارماکولوژیک و غذا در این مجتمع مستقر هستند و قرار است ۸ شتاب‌دهنده دیگر نیز به این لیست افزوده شود. دارو، آرایشی و بهداشتی، بایوتکنولوژی و دیجیتال سلامت حوزه هایی است که در این مراکز فعالیت می کنند. محصولاتی مانند دارو، تجهیزات پزشکی و نرم افزارهای مرتبط در این مراکز ایران ساخت می شود. استارتاپ ها در این مراکز فعالیت خود را توسعه می ‌هند.

همچنین در حاشیه این مراسم، ۶ محصول ایران ساخت در حوزه تشخیص، غربالگری و مقابله با ویروس کرونا رونمایی شد. گیت کنترل تردد و ضدعفونی محصول ایران ساختی است که در این نمایشگاه رونمایی شد.

امکان تشخیص دمای بدن مبتنی بر سنسور تشخیص دما و همچنین تشخیص هوشمند، امکان اندازه گیری درصد اشباع اکسیژن خون، یکپارچگی با سیستم پرسنل سازمانی یا سیستم اطلاعات یکپارچه که امکان اتصال به سیستم اندازه گیری دما و درصد اشباع اکسیژن خون مستقر در گیت را دارد از ویژگی های دستگاه است.

ازن ژنراتور مجهز به سنسور اندازه گیری ازن محصول ایران ساخت و رونمایی شده دیگر در این نمایشگاه است. این دستگاه قابلیت ضد عفونی هوا و تولید ازن به صورت onsite را دارد. عدم نیازمندی به مواد شیمیایی، جایگزینی اتوکلاوهای بیمارستانی و عدم ایجاد لک بر روی تجهیزات، سطوح و البسه از دیگر ویژگی های دستگاه است. 

شیلد نانو یکی از محصولات رونمایی شده در این نمایشگاه بود. این شیلد با خاصیت نانو که به صورت انعطاف پذیر بوده و مطابق ویژگی‌های مورد نظر کادر درمانی طراحی شده است.

همچنین از ۳ کیت تشخیص مولکولی کرونا نیز رونمایی شد. کیت تشخیص سریع کووید ۱۹ ، سامانه مدیریت بیماری کووید ۱۹  و اپلیکیشن تاک (تغذیه، ایمنی، کرونا).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول