اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

60 درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی حداقل بگیر هستند

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی گفت: متأسفانه 60 درصد از بازنشستگان تأمین اجتماعی حداقل‌بگیر هستند یعنی با تمامی مشکلات اقتصادی و با افزایش حقوق یک میلیون و 900 هزار تومان دریافت می‌کنند.

60 درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی حداقل بگیر هستند

علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان اظهار داشت: هفته گذشته جلسه‌ای درباره افزایش حقوق بازنشستگان برگزار شد ولی مصوبات آن به نفع این قشر نبوده است.

وی خاطر نشانکرد: در این جلسه مباحثی در خصوص حق مسکن و بن کارگری مطرح شد و نهایتاً آنچه که ابلاغ شده است افزایش 21 درصدی  حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی بده است.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد:‌بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با توجه به تبعیض‌هایی که صورت گرفته مخالف افزایش حقوق به این میزان هستند و ما معتقدیم که مُرّ قانون در میزان افزایش حقوق دیده نشده است.

دهقان‌کیا گفت: در صورتی که  حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران حداقل به یک میلیون و 839 هزار و 200 هزار تومان رسیده و 60 درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی حداقل‌بگیر هستند، بنابر این قانون اجرایی نشده است  چرا که بر اساس قانون حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران باید به اندازه نرخ تورم افزایش یابد.

وی گفت: در حال حاضر نرخ تورم 41 درصد بر اساس اعلام بانک مرکزی افزایش یافته است و میزان حقوق بازنشستگان نیز باید به همین میزان افزایش یابد ولی متأسفانه با تبعیض‌هایی که صورت گرفته حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری حداقل به 2 میلیون و 800هزار تومان رسیده و 700 هزار تومان نیز به عنوان همسان‌سازی به آنها تعلق گرفته است ولی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نهایتاً به یک میلیون و 900 هزار تومان رسیده و برنامه‌ای نیز برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ندارند.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی افزود: با توجه به شرایط موجود و افزایش هزینه‌های زندگی که بر اساس اعلام دولت سبد هزینه خانوار به 4 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است بنابر این در آینده‌ای نزدیک بازنشستگان تجمعاتی را در مقابل وزارت رفاه، دولت و مجلس شورای اسلامی خواهند داشت چرا که ما معتقدیم حق‌مان پرداخت نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول