اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

انتصاب جدید در بنیاد رودکی/ برگزاری کارگاه نمایش نامه نویسی با موضوع کرونا

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، با صدور حکمی معاون برنامه ریزی و توسعه فعالیت های هنری این مجموعه را معرفی کرد.

انتصاب جدید در بنیاد رودکی/ برگزاری کارگاه نمایش نامه نویسی با موضوع کرونا

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، با حکم مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی، محمد محمدی به عنوان معاون برنامه‌ریزی و توسعه فعالیت‌ های هنری این بنیاد منصوب شد.

در حکم افضلی خطاب به محمدی بر تعامل موثر با اهالی فرهنگ و هنر و برنامه‌گذاران این حوزه تاکید شده است.

ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل، دبیری شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل، ریاست شورای اسلامی شهر آمل از جمله سوابق مدیریتی محمد محمدی محسوب می شود.

این مدرس دانشگاه، دارای مدرک دکترای برنامه‌ریزی شهری است و چندین دوره نیز به عنوان مدیر نمونه انتخاب شده است.

*برگزاری کارگاه نمایش نامه نویسی خلاق با موضوع کرونا 

حسن دولت آبادی نویسنده و مدرس تئاتر، کارگاه نمایش نامه نویسی خلاق با موضوع کرونا را به همت حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار کرد.

دولت آبادی عنوان کرد: امسال تصمیم گرفتیم با توجه به شرایطی که این ویروس جدید به همه تحمیل کرده است، کارگاه ها را به صورت آنلاین برگزار کنیم. در همین راستا اولین کارگاه آنلاین سال جدید با موضوع نمایشنامه نویسی خلاق با همکاری حوزه هنری همدان و کودک و نوجوان برگزار شد.

دولت آبادی با بیان این مطلب که در این کارگاه 98هنرمند و علاقه مند نمایش نامه نویسی حضور داشتند، گفت: چندی پیش داستانی با موضوع کرونا به دستم رسیده بود؛ به همین دلیل در این کارگاه تصمیم گرفتم از این داستان که موضوع روز جهان است بهره بگیرم.

این نمایشنامه نویس درباره مباحث مطرح شده در این کارگاه گفت: در ابتدا درباره طرح، شخصیت، دیالوگ، واقعه و... صحبت شد و سپس بر مبنای داستان کرونا هر کدام از این موضوعات مورد کاووش و تحلیل قرار گرفت. همچنین از علاقه مندان خواستیم تا برای کارگاه بعد نمایشنامه ای در این موضوع آماده کنند.

*برگزاری کلاس‌های آنلاین نمایشنامه‌نویسی به‌نفع خانواده‌های نیازمند

علیرضا کوشک‌جلالی (نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر) صبح امروز شنبه ۳۰ فروردین در برنامه «داخل گیومه» رادیو نمایش از برگزاری کلاس‌های آنلاین نمایشنامه‌نویسی و اختصاص عواید مالی آن به خرید ماسک و اقلام بهداشتی برای خانواده‌های نیازمند خبر داد.

کوشک‌جلالی گفت: به خاطر اینکه بچه‌ها در این دوره کرونا که دوره بسیار سختی هم هست، مساله آموزش را فراموش نکنند و حواس‌شان از مساله کرونا به تئاتر معطوف شود، کلاس‌های آنلاین نمایشنامه‌نویسی را در شهرهای مختلف  برپا کرده‌ام.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر ادامه داد: در کنار آموزش، کارهای نمایشی هم با بچه‌ها انجام می‌دهم؛ هرچند که اجرای آنلاین تئاتر سرزمین جدیدی است که باید ببینیم به چه شکل و فرمی می‌توان کاری را در آن تولید کرد. داریم فعلا آزمون و خطا می‌کنیم تا شاید بشود به یک کار آنلاین اجرایی هم برسیم اما تمرکزمان فعلا روی آموزش در بخش‌های مختلف تئاتر است.

کوشک‌جلالی با اشاره به اینکه کلاس‌های آنلاین آموزش تئاتر را در قم و تبریز برگزار کرده و در تدارک برگزاری کلاس برای طبس و تهران و شهرهای دیگر است، گفت: قرار بر این شده تا از مجموع درآمد حاصل از دوره‌های آموزشی تهران، ماسک و انواع اقلام بهداشتی خریداری شده و برای مقابله با کرونا، به خانواده‌های نیازمند اهدا شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول