اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تنش بین نیروهای اماراتی و نیروهای وابسته به عربستان در بندر بلحاف یمن

منابع خبری از بروز اختلافات و تنش بین نیروهای اماراتی از یک سو و نیروهای دولت مستعفی یمن و ائتلاف متجاوز سعودی از سوی دیگر خبر می‌دهند.

تنش بین نیروهای اماراتی و نیروهای وابسته به عربستان در بندر بلحاف یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری امروز شنبه از بروز تنش بین نیروهای اماراتی با نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» و ائتلاف سعودی در بندر بلحاف خبر دادند.

بندر بلحاف یکی از بنادر مهم صادرات نفت در یمن است که در سواحل بین دو شهر عدن و المکلا واقع شده است.

شبکه المیادین با اعلام این خبر افزود که نیروهای ائتلاف سعودی از نیروهای هادی خواسته‌اند چهار ایست بازرسی در حومه تأسیسات بلحاف که مشتمل بر ۳۰۰ نظامی اماراتی است، ایجاد کنند.

نیروهای سعودی یک گردان یمنی را از بندر نشطون بیرون راندند

یک مسئول محلی در استان المهره واقع در شرق یمن اعلام کرد که نیروهای سعودی در بندر نشطون یک گردان یمنی مأمور حمایت از این بندر را بیرون راندند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، این مسئول که خواست نامش فاش نشود، گفت که نیروهای سعودی این گردان وابسته به تیپ ۱۳۷ نیروهای دولتی را از بندر بیرون رانده و مانع نزدیک شدن شهروندان به آن شدند.

نیروهای سعودی همچنین این بندر را به بهانه توقیف یک قایق حامل سلاح، تعطیل کرده و شبه‌نظامیان وابسته به خود را در المهره مستقر کردند.

در همین ارتباط «احمد بلحاف» مسئول روابط خارجی کمیته تحصن استان المهره در مصاحبه با الجزیره گفت که یمن شاهد «تحرکات دوجانبه» دو طرف سعودی و اماراتی در استان‌های المهره و سقطری با هدف سیطره بر این استان‌ها است.

استان المهره واقع در مجاورت عُمان، از دو سال پیش شاهد اعتراضات مردمی به حضور نظامی عربستان سعودی است و شهروندان و مردم این منطقه از قبایل مختلف بارها با تلاش نیروهای سعودی برای هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی و مراکز بازرسی واقع در برخی نقاط این استان، مقابله کرده‌اند.

تحلیلگران و فعالان می‌گوید که یکی از اهداف اصلی عربستان در استان المهره، احداث خط لوله نفتی برای اتصال از خاک عربستان به بندر نشطون است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول