اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

وام یک میلیونی با چاشنی کرونا!/ سیمکارت رایگان به قیمت جان مردم

با وجود اعلام مهلت یک هفته‌ای هنوز هم دفاتر پیشخوان تا این ساعت شلوغ است و همین تجمعات احتمال شیوع کرونا را افزایش داده است.

وام یک میلیونی با چاشنی کرونا!/ سیمکارت رایگان به قیمت جان مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در پی تعطیلی دو ماهه کشور و ضرر و زیان ناشی از کرونا به بخش‌های اقتصادی و اصناف و مردم، دولت تصمیم به پرداخت وام یک میلیون تومانی به یارانه‌بگیران کرده است.

بر همین اساس وزارت رفاه از ساعت 22 روز چهارشنبه 27 فروردین پیامکی با مضمون «سرپرست محترم خانوار؛ در صورتی که متقاضی استفاده از بسته حمایتی دوران کرونا بر اساس شرایط اعلامی دولت هستید، لطفاً تنها از خط تلفن همراه اصلی خود که مالک آن هستید، فقط کد ملی خود را به سرشماره 6369 ارسال فرمایید.» به شماره همراه سرپرستان خانوار که ارسال کرده است.

طبق اعلام سخنگوی دولت خانوارهایی که این پیامک را دریافت کرده‌اند تا هفتم اردیبهشت یعنی یکشنبه هفته آینده فرصت دارند که شماره کد ملی خود را به سرشماره (6369) پیامک کنند که پس از آن پیامک تایید با عنوان عملیات با موفقیت انجام شد را دریافت می‌کنند.

طبق اعلام دولت، پیامک حتما باید از سوی سرپرست خانوار ارسال و سیمکارت هم حتما باید به نام وی باشد، بر همین اساس اپراتورها از جمله همراه اول سیمکارت رایگان ارائه می‌کنند تا سرپرست خانوارهایی که سیمکارت به نام آنها نیست از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

طبق اعلام سخنگوی ستاد تسهیلات کرونا 25 میلیون سرپرست خانوار یارانه نقدی دریافت می‌کنند که 88 میلیون پیامک به این تعداد ارسال می‌شود، یعنی به‌تعداد سیم‌کارت‌های سرپرستان‌ پیامک ارسال می‌شود و برخی از سرپرستان چند سیم کارت دارند که برای تمام سیم کارت‌ها ارسال شده است.

طبق گزارش میدانی فارس از 10 شعبه دفتر پیشخوان، از امروز یعنی شنبه نخستین روز کاری هفته تجمع قابل توجهی در مقابل دفاتر پیشخوان صورت گرفته و گاها این تجمعات به درگیری لفظی و حتی ضرب و شتم بین شهروندان نیز کشیده شود.

از موضوع ضرب و شتم و زد و خورد که به راحتی بگذریم، همین موضوع موجب شده است که مردم بدون رعایت فاصله اجتماعی در صف‌ها و تجمعات فشرده در کنار هم قرار گیرند و احتمال وقوع بیماری را افزایش دهند.

آنچه که مشاهدات عینی خبرنگار فارس نشان می‌دهد، در این تجمعات و صفوف به هم فشرده نه حتی فاصله اجتماعی رعایت نشده بلکه، لوازم بهداشتی نیز استفاده نشده است.

مسؤولین شرکت مخابرات زنجان در پیگیری خبرنگار فارس در ارتباط با تجمعات مردمی می‌گویند: همراه اول چندین سال است که سیمکارت رایگان ارائه می‌دهد، سیمکارت‎هایی که از طریق اینترنتی نیز قابل ثبت نام و دریافت است و نیازی به مراجعه حضوری و صف کشیدن نیست.

سخنگوی ستاد تسهیلات ملی کرونا نیز دقایقی پیش گفت:  آن دسته از سرپرستان خانواری که تاکنون نتوانسته‌اند سیم کارت تهیه و به شماره ۶۳۶۹ پیامک ارسال کنند، تا یکشنبه هفته آتی (هفتم اردیبهشت ماه) فرصت دارند در این زمینه اقدام کنند، درخواست می شود برای تهیه سیم کارت از تجمع غیر ضروری در مراکز مربوطه خودداری شود.

 پیش از این اعلام شده بود که متقاضیان دریافت وام یک میلیونی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند تا سی و یکم فروردین ماه فرصت دارند کد ملی سرپرست خانوار را به سرشماره ۶٣۶٩ ارسال کنند.
سخنگوی ستاد تسهیلات کرونایی اعلام کرد: تا کنون ۳۱ میلیون پیامک از سوی مردم برای تقاضای وام یک میلیون تومانی کرونا دریافت کرده‌ایم و مهلت ارسال پیامک تا هفتم اردیبهشت ماه خواهد بود.

حال با وجود اعلام مهلت یک هفته‌ای هنوز هم دفاتر پیشخوان تا این ساعت شلوغ است و همین تجمعات احتمال شیوع کرونا را افزایش داده است.

این تجمعات در حالی شکل گرفته است که پس از دو ماه تلاش، دیروز آمار کرونایی‌های مثبت زنجان تک رقمی شده و به 9 نفر رسید.

به نظر می‌رسد، مسؤولان استانی پیش‌بینی این موضوع و تجمعات را نکرده بودند، چرا که پیگیری خبرنگار فارس در تماس با مسؤولان برای رفع این مشکل بی‌نتیجه ماند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول