اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

بازتاب نامه رئیس حوزه علمیه به پاپ: وحدت برای خدمت+تصاویر

پس از انتشار نامه مدیر حوزه‌های علمیه ایران به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، رسانه‌های مختلف دنیا این نامه را منعکس کردند.

بازتاب نامه رئیس حوزه علمیه به پاپ: وحدت برای خدمت+تصاویر

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌‌های دینی خبرگزاری فارس، رسانه‌های مختلف جهان نامه آیت‌الله اعرافی به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان را منعکس کردند.

آیت‌الله اعرافی در این نامه که همزمان با شیوع ویروس کرونا در جهان نوشته شده، ضمن ابزار همدردی با قربانیان این بیماری در سرتاسر جهان و تأکید بر وظیفه رهبران دینی، برای تبادل تجربیات حوزه علمیه با مراکز علمی و دینی و رهبران ادیان آسمانی جهان اعلام آمادگی کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه ایران خاطرنشان کرد: در این میان به ویژه رهبران و عالمان دینی مسؤولیت مضاعفی دارند و لازم است با تحکیم مبانی اعتقادی و توجه به ضرورت تزکیه نفس و صیانت جامعه از ناهنجاری‌ها و آلودگی‌ها و نیز توجه به قدرت لایزال خداوند متعال، اهتمام به دعا و تضرع در پیشگاه خداوند را ترویج کنند.

این نامه با توجه به محتوای میان ادیانی خود مورد استقبال رسانه‌های بین‌المللی به ویژه رسانه‌های وابسته یا فعال در واتیکان قرار گرفت.

آژانس خبری انجمن مبلغان کلیسایی (Agenzia Fides) که حدود یک قرن قدمت دارد و به هفت زبان فعالیت می‌کند نیز  نامه آیت‌الله اعرافی را به چهار زبان ایتالیایی انگلیسی فرانسوی و آلمانی منتشر کرد.

این سایت با انتشار عکسی از آیت‌الله اعرافی نوشت: از آیت‌الله و پیشوای دانشگاه (حوزه) قم به پاپ فرانسیس: در رویارویی با پاندمیک[همه‌گیری کرونا]، بیایید برای خدمت به بشریت متحد شویم.

خبرگزاری catholicculture، متعلق به واتیکان هم در تیتر خبری خود راجع به نامه آیت‌الله اعرافی به رهبرکاتولیک های جهان نوشت: سرپرست حوزه‌های علمیه اسلامی ایران در نامه‌ای که به پاپ نوشت، خواستار همکاری بیشتر با کلیسا شد.

پایگاه مسیحیان با نام messageofwisdom نیز به این خبر اشاره کرده و نوشت: سرپرست حوزه‌های علمیه ایران به پاپ نامه نوشت.

سایت خبری واتیکان نیوز(معروف‌ترین خبرگزاری مسیحی با بیش از ۲۰ زبان) نیز در خبری نوشت: نامه آیت‌الله ایرانی به پاپ: وحدت برای خدمت

این سایت عکسی از بانوان ایرانی که در مسجد در حال دوختن ماسک برای بیمارستان ها هستند گذاشته و هدلاین‌های خود را به «بلایا، انسجام اجتماعی و همدلی» و «همکاری بیشتر و پشتیبانی میان ادیانی» اختصاص داد.

خبرگزاری ایتالیایی Agenzia Italia نیز نوشت: علیرضا اعرافی آیت الله ایرانی به پاپ فرانسیس نوشت: بیایید همکاری کنیم. شخصیت مذهبی و رئیس دانشگاه بین‌المللی المصطفی قم در نامه‌ای به پدر مقدس خواستار تشدید همکاری برای شکست اپیدمی ویروس کرونا شد.

وبسایت خبری کاتولیک در ایتالیا با نام  agensir نیز در خبری با این تیتر نوشت: کرونا ویروس: کویید۱۹: اعرافی(دانشگاه قم، ایران) به پاپ فرانسیس: «با شروع پاندمیک، بیایید برای خدمت به بشریت همکاری کنیم».

اکثر رسانه‌های ایتالیایی زبان این نامه را در راستای تعامل و همکاری ادیان برای خدمت به بشریت ارزیابی کرده و تیترهای خود را با همین مضمون انتخاب کرده‌اند.

پایگاه خبری «s۴c» نیوز که یک کانال تلویزیونی آزاد در ولز انگلستان می باشد از نامه آیت الله اعرافی اینگونه تعبیر کرد: نامه آیت‌الله، یکی از علمای ایران به پاپ فرانسیس: در مقابله با پاندمیک؛ بیایید برای خدمت به بشریت با هم متحد شویم

خبرگزاری زنیت zenit.org با برجسته کردن قدردانی آیت‌الله اعرافی از تلاش‌های پاپ برای کمک به نیازمندان نوشت: ایران: نامه‌ای از آیت‌الله علیرضا اعرافی خطاب به پاپ فرانسوا/ «قدردانی از پاپ به جهت اهمیت دادن به مستضعفان و اقشار ضعیف»

همچنین پایگاه فرانسوی زبان la-croix نوشت: کرونا ویروس: دانشگاه ایرانی مستقر در قم پاپ را مورد خطاب قرار داد.

پایگاه فرانسوی زبان plumelibre هم با منتشر کردن نامه آیت الله اعرافی نوشت: علیرضا اعرافی خطاب به پاپ: خواستار تشکیل اتحاد واحد میان ادیانی بر علیه بیماری کرونا هستیم.

پایگاه هفته‌نامه خانواده مسیحی (Famille chrétienne) که از سال ۱۹۷۸ در فرانسه منتشر می‌شود با برجسته کردن نوشت: ایران تشکر خود را از پاپ نسبت به بحران کروناویروس اعلام کرد.

پایگاه مصری الفجر هم با انتشار بخش‌هایی از این نامه تیتر زد: نامه مسؤول ایرانی به پاپ فرانسیس

همچنین سایت عربی یسوعنا که بر ترویج مسیحیت در فضای مجازی تمرکز دارد، با انتشار عکسی از دیدار حسن روحانی با پاپ نوشت: نامه‌ای از استان قم ایران به پاپ فرانسیس و محتوای آن

این سایت ادامه داد: اساتید دینی و طلاب آن‌ها در استان قم و معظم ایران از پاپ فرانسیس و تمام کسانی که در این شرایط دشوار انتشار ویروس کرونا به ضعفا و نیازمندان می‌اندیشند تشکر کردند. علیرضا اعرافی شیعه رئیس جامعة المصطفی در قم در نامه خود پیشنهاد افزایش همکاری به ویژه با سازمان‌های کاتولیک را مطرح کرد به گونه‌ای که موجب ایجاد خدمت ادیان آسمانی به بشریت شود.

سایت شبکه تلویزیونی نورسات مربوط به مسیحیان لبنان نیز نوشت: نامه‌ای از استان قم ایران به پاپ فرانسیس + مضمون نامه

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول