اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مهدهای کودک در فهرست مشاغل زیان‌دیده ناشی از کرونا قرار گرفت


مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : بر اساس قرار گرفتن نام مهدها در زمره شغل‌های زیان‌دیده از کرونا، مربیانی که در مهدهای کودک شاغل بوده و کارفرما بر اساس قانون کار برای آنان حق بیمه پرداخت کرده است، می‌توانند از «بیمه بیکاری» استفاده کنند.

مهدهای کودک در فهرست مشاغل زیان‌دیده ناشی از کرونا قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با اشاره به بهره‌مندی مهدهای کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی به عنوان کسب و کارهای زیان دیده ناشی از تعطیلی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا و جبران بخشی از ضرر و زیان وارده به آنها اظهار کرد: تسهیلات کم‌بهره بانکی مبتنی بر قرار گرفتن نام مهدها در این لیست با دستور رئیس جمهور متعاقبا در اختیار مهدها (با شرایط قید شده اداره کار) قرار خواهد گرفت.
 
وی با بیان اینکه  پویش همدلی برای بخشش اجاره‌بهای ایام تعطیل توسط مالکان مهدهای کودک از طریق حمایت مستقیم اداره کل بهزیستی و اعطای نشان «حامی کودک» و تقدیر رسمی از مالکان همراه توسط سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شده است، افزود: اقدام خیرانه و انسان دوستانه مالکان مهدهای کودکی که اجاره بهای خود را یخشیده‌اند قابل تقدیر است.
 
محمدی عنوان کرد: به منظور اشتراک‌گذاری و بهره‌برداری از تولید محتوای مجازی توسط مربیان و والدین کودکان و ارائه به جامعه هدف مذکور مسابقه «فرزند قهرمان من» در فضای مجازی راه‌اندازی و در حال برگزاری است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بخشنامه مبتنی بر حمایت از منافع عالیه کودکان و تاکید بر رعایت قرارداد فی‌مابین والدین و مهدکودک به استان‌ها ابلاغ شده است، خاطر نشان کرد: در سال 98 حدود یک میلیارد تومان در قالب طرح‌هایی همچون یک وعده غذای گرم، پرداخت شهریه کودکان در خانواده‌های اقشار آسیب‌پذیر، حمایت از روستامهدها و... برای حمایت از مهدهای کودک اعطا شده است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول