اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

بازگشایی حرم عقیله در رمضان منتفی است/ غربت حرم در روزهای آخر شعبان+فیلم

حرم حضرت زینب (س) اواخر سال گذشته به منظور جلوگیری از شیوع کرونا بسته شد و خادمان این حرم مطهر برنامه‌ای برای بازگشایی این حرم مطهر در ماه مبارک رمضان ندارند.

بازگشایی حرم عقیله در رمضان منتفی است/ غربت حرم در روزهای آخر شعبان+فیلم

به گزارش خبرنگار حج‌و زیارت خبرگزاری فارس، در آستانه‌ ماه مبارک رمضان و پس از گذشت چهل روز از برپایی مراسم شهادت حضرت زینب (س) در سوریه، حرم مطهر آن حضرت همچنان به منظور جلوگیری از شیوع کرونا بسته است.

حرم مطهر حضرت زینب (س) اواخر سال گذشته با شیوع کرونا در منطقه بسته شد و چون در آن ایام شهادت حضرت زینب (س) بود و حرم آن حضرت سیاهپوش، همچنان با گذشت ۴۰ روز بر ستون‌های اطراف ضریح و حتی شبستان حرم حضرت زینب (س) پارچه‌های عزا قرار دارد و حتی در اعیاد شعبانیه این پارچه‌ها برداشته نشده‌اند.

با توجه به شیوع کرونا در منطقه، به گفته مجاوران حرم حضرت زینب (س)، قرار بود این حرم مطهر اواخر هفته گذشته بازگشایی شود، اما به نظر می‌رسد با وضعیت کرونا و اهمیت سلامت زائران، بازگشایی حرم عمه سادات در این شرایط منتفی است و خادمان حرم مطهر برای بازگشایی حرم عمه سادات تا نیمه ماه مبارک رمضان برنامه‌ای ندارند و حرم تا پایان ماه مبارک بسته خواهد ماند.

بنابراین حسرت زیارت حرم همچنان بر دل‌های عاشقان اهل‌بیت (ع) خواهد ماند.

در خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به حرم هم غربت خاصی حاکم شده و با تعطیلی تمامی مغازه‌ها و بسته بودن حرم، همه جا خلوت است و تنها کبوتران حرم در اطراف گنبد و شبستان می‌چرخند.

در ادامه فیلمی از حال و هوای حرم حضرت زینب (س) را در روزهای پایانی شعبان و آستانه ماه مبارک رمضان مشاهده می‌کنید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول