اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سهم 10 هزار واحدی استان در طرح اقدام ملی مسکن/ امکان افزایش ظرفیت طرح

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به سهم حدود ۱۰ هزار واحدی استان در طرح اقدام ملی مسکن گفت: با توجه به وضعیت موجود و تعداد مقتاضیان، افزودن ظرفیت پنج هزار واحد دیگر می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات مردم منطقه نیز باشد.

سهم 10 هزار واحدی استان در طرح اقدام ملی مسکن/ امکان افزایش ظرفیت طرح

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی فرخ زاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نخستین جلسه شورای تأمین مسکن استان، تصریح کرد: با توجه به اینکه قزوین در حوزۀ مسکن مهر کشور با کمترین مشکلات روبرو بود، در حوزۀ طرح اقدام ملی مسکن نیز می‌تواند گام‌های اساسی و مؤثری را بردارد.

وی با اشاره به سهم حدود ۱۰ هزار واحدی استان در طرح اقدام ملی مسکن، اظهار داشت: به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت موجود و تعداد مقتاضیان،افزودن ظرفیت پنج هزار واحد دیگر می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات مردم منطقه نیز باشد.

این مسؤول عمرانی، پرداختن به موضوعاتی مانند سیما و منظر شهری، تأمین خدمات زیربنایی و نوع  بهره‌برداری از واحدها را در این طرح قابل توجه دانست و تأکید کرد: برای انجام این مسایل دستگاه‌های ذیربط باید ورود جدی به این بخش‌ها داشته و در حوزه تأمین اعتبارات مالی نیز آن چه برعهده استان قرار داده شده، عملی شود.

فرخزاد با اشاره به اینکه ۲۵۰ هکتار از اراضی مهرگان پیش از این برای توسعه این ناحیه شهری در نظر گرفته شده بود، گفت: خوشبختانه این میزان از اراضی برای این نگاه داشته شد تا ما ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف در راستای اجرای طرح مسکن مهر، بعدها از این زمین‌ها برای کاربری مسکونی استفاده کنیم.

به گفته وی، طرح اقدام ملی مسکن همچنین می‌تواند گره‌گشای برخی مشلات در حوزه موقوفه بودن اراضی باشد تا ضمن بهره‌مندی از این نوع زمین‌ها، شاهد رفع معضلات این بخش نیز باشیم.

معاون عمرانی استاندار قزوین با تأکید بر استفاده از منابع بومی در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، افزود: برای این کار از طراحی، نظارت، مشاور و پیمانکار گرفته تا مصالح ساختمانی باید تا حد ممکن از ظرفیت و امکانات موجود در سطح منطقه بهره‌مند شد.

فرخزاد در پایان به رفع مشکل تعاونی مسکن ارتش، واگذاری اراضی بلااستفاده موجود در اختیار دستگاه‌های دولتی و تعیین و تکلیف نهایی آنها با توجه به وضعیت اقتصادی دولت و همچنین مشخص شدن وضعیت خانه‌های سازمانی تحت مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان که در اختیار برخی دستگاه‌های اجرایی قرار دارد، تاکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول