اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

صدور 65 پروانه بهره‌برداری اقامتگاه بوم‌گردی در مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از صدور ۶۵ پروانه بهره‌برداری اقامت‌گاه بوم‌گردی در مازندران خبر داد و گفت: درمجموع ۱۸۶ اقامت‌گاه بوم‌گردی در سطح استان فعال است که نقش بسیار مهمی در مهاجرت معکوس و رونق گردشگری در روستاهای استان داشته است.

صدور 65 پروانه بهره‌برداری اقامتگاه بوم‌گردی در مازندران

سیف‌الله فرزانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: با افتتاح یک‌هزار و ۲۷۶ مجموعه اقامتی، پذیرایی و تفریحی در استان تاکنون با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۸، سه هزار و ۴۱۲ نفر مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به انجام بیش از ۱۵ هزار مورد بازدید از تاسیسات گردشگری درسطح استان، افزود: تعداد ۳هزار و ۹۵۲ واحد اقامتی، هتل، متل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر، اقامت‌گاه بوم‌گردی، خانه مسافر، تاسیسات ساحلی و پذیرایی و سایر تاسیسات دارای پروانه درسطح استان فعال است که نسبت به سال ۹۷، ۴۶درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: با توجه شیوع ویروس کرونا در کشور، از ابتدای سال ۹۸ تا پایان بهمن ماه ۷۶ میلیون و ۸۱۸هزار و ۹۸۷ نفرشب اقامت با میانگین ۴ شب و ۵ روز در استان اقامت داشتند که نسبت به سال ۹۷، ۳۲درصد رشد را شاهد بودیم.

این مسؤول یادآور شد: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان آذر ماه، ۱۰۶ هزار و ۸۷۳ نفر گردشگر خارجی با میانگین چهار شبانه‌روز در سطح استان مازندران اقامت داشتند که این میزان، رشد ۲۴ درصدی داشته است.

فرزانه با اشاره به برگزاری ۵۰ دوره آموزشی گردشگری در سطح استان، بیان کرد: بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در این دوره‌ها شرکت کردند که نسبت به سال ۹۷، ۵۳ درصد افزایش داشتیم.

وی در پایان از صدور ۶۵ پروانه بهره‌برداری اقامت‌گاه بوم‌گردی در مازندران خبر داد و افزود: درمجموع ۱۸۶ اقامت‌گاه بوم‌گردی در سطح استان فعال است که نقش بسیار مهمی در مهاجرت معکوس و رونق گردشگری در روستاهای استان داشته است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول