اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

سهم 25 درصدی معدن در صادرات غیرنفتی/دریافت 1800 میلیارد تومان حقوق وصولی از معادن

معاون معدنی وزیر صنعت گفت: در سال گذشته 25 درصد از کل صادرات غیرنفتی کشور به حوزه معدن و صنایع معدنی اختصاص داشته است و در سال 99 نیز قصد داریم 20 تا 25 درصد به ذخایر معدنی کشور اضافه کنیم.

سهم 25 درصدی معدن در صادرات غیرنفتی/دریافت 1800 میلیارد تومان حقوق وصولی از معادن

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شاتا، داریوش اسماعیلی در جلسه  اسحاق جهانگیری با وزیر، معاونان و مدیران وزارت صمت که در محل این وزارتخانه برگزار شد، در مورد موضوعات مرتبط با معدن و صنایع معدنی بیان کرد: در حوزه استخراج معادن به رقم 410 میلیون تن مواد معدنی در سال 1398 رسیدیم و هم اکنون ذخایر ثبت شده معدنی ما 50 میلیارد تن است.

وی با بیان اینکه 10 هزار و 404 معدن در کشور داریم، گفت: بیش از 5 هزار و 600 معدن فعال است و حدود 142 هزار اشتغال مستقیم در معادن وجود دارد.

احیای 146 معدن در سال گذشته

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت در ادامه با اعلام اینکه فعال سازی معادن کوچک و متوسط را در برنامه سال گذشته داشتیم که امسال نیز تداوم دارد، تصریح کرد: در سال گذشته 146 معدن را احیا کردیم و امسال هدف‌گذاری کردیم تا بیش از هزار معدن دیگر را نیز فعال کنیم.

اسماعیلی افزود:  حقوق وصولی معادن در سال گذشته هزار و 871 میلیارد تومان بود و توانستیم 321 دستگاه ماشین آلات و تجهیزات معدنی را وارد کشور کنیم.

وی با اعلام اینکه تولید در بیشتر حوزه‌های صنایع معدنی مثبت بوده است، گفت: در حوزه آهن اسفنجی 23 واحد فعال و در حوزه مقاطع فولادی 148 واحد تولیدی فعال داریم.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه در سال گذشته 209 فقره پهنه واگذار شد، اضافه کرد: همچنین 917 منطقه امیدبخش شناسایی شده که 400 منطقه در دست مزایده است یا مزایده آنها برگزار شده و 517 فقره دیگر فعلاً در اختیار مدیران پهنه قرار دارد.

سهم 25 درصدی معدن و صنایع معدنی از صادرات در سال 98

اسماعیلی با بیان اینکه در سال گذشته 25 درصد از کل صادرات غیرنفتی کشور به حوزه معدن و صنایع معدنی اختصاص داشته است، گفت: در سال گذشته بیش از 1700 معدن مورد بازرسی قرار گرفت و به ویژه در حوزه ایمنی معادن 800 معدن مورد بررسی ویژه قرار گرفت.

وی درباره برنامه‌های سال جاری نیز بیان کرد: در سال 99 می خواهیم 20 تا 25 درصد به ذخایر معدنی کشور، 30 درصد به میزان استخراج و 25 درصد به تولیدات صنایع معدنی اضافه کنیم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول