اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» امسال در مدار زمین قرار می گیرد

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به پروژه‌های اولویت‌دار بخش فضایی کشور در سال ۹۹ گفت: امسال ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» با انجام هماهنگی‌های لازم با مجری پرتابگر، در مدار زمین قرار می‌گیرد.

ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» امسال در مدار زمین قرار می گیرد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس ، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران در جلسه بررسی گزارش عملکرد پژوهشگاه فضایی ایران گفت: امید داریم امسال، مدل پروازی ۳ پروژه بزرگ حوزه فضایی کشور شامل «سامانه انتقال مداری»، ماهواره سنجشی «پارس ۱» و ماهواره مخابراتی «ناهید ۲»، بنا بر برنامه پیش‌بینی شده تکمیل شود؛ همچنین پروژه مهم دیگر، یعنی ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» نیز با انجام هماهنگی‌های لازم با مجری پرتابگر و تدارک امورات مربوط، در مدار قرار گیرد.

وی با اشاره به پروژه بین‌المللی ماهواره کوچک دانشجویی که از سوی سازمان اپسکو در پژوهشگاه فضایی ایران و با همکاری سه دانشگاه کشور صورت می‌گیرد، گفت: باید تلاش شود که این پروژه بین‌المللی مشترک در حوزه فضایی کشور است که به‌خوبی پیش رود و باید بتوانیم از ظرفیت‌های خوب این ارگان بین‌المللی استفاده مؤثر ببریم.

رئیس سازمان فضایی ایران افزود: در مجامع بین‌المللی، بحث‌های چالشی بسیاری وجود دارد، از جمله در حوزه منظومه‌های ماهواره‌ای، تعیین مرز هوا و فضا، ترافیک و زباله‌های فضایی، ماهواره‌های سوخت‌رسان به مدار ژئو و موضوعات چالشی دیگر که برای مشارکت و پاسخ‌گویی به این مباحث، نیاز به تعامل و هماهنگی بیشتری میان مراکز فضایی کشور است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول