اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

بسته‌های حمایتی معاونت علمی از فعالان زیست‌بوم نوآوری در مواجهه با کرونا

معاون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی سعی کرده برای جبران بخشی از خسارت‌های اقتصادی وارد شده به دانش‌بنیان‌ها دستورالعملی برای حمایت‌ از فعالان زیست بوم نوآوری کشور تدوین کند که بتوانیم در این دوره گذار لطمه های اقتصادی را به حداقل برسانیم.

بسته‌های حمایتی معاونت علمی از فعالان زیست‌بوم نوآوری در مواجهه با کرونا

اسماعیل قادری‌فر معاون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری درباره اقداماتی که برای متضرر شدن شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور صورت گرفته است، گفت: طبیعتاً شرکت‌های دانش‌بنیان در مواجهه با این ویروس متأثر از شرایط اقتصادی دچار نوساناتی در بازار محصولات خود شد‌ه‌اند؛ البته عمده خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی متوجه زیست بوم نوآوری ناشی از ویروس کرونا در مراکز نوآوری و فضاهای اشتراکی بوده است.

جبران خسارت‌های اقتصادی دانش‌بنیان‌ها بر اثر کرونا با حمایت معاونت علمی 

وی افزود: معاونت علمی و فناوری سعی کرده برای جبران بخشی از خسارت‌های اقتصادی وارد شده به شرکت‌های دانش‌بنیان دستورالعملی برای حمایت‌ از فعالان زیست بوم نوآوری کشور تدوین کند که بتوانیم در این دوره گذار لطمه های اقتصادی را به حداقل برسانیم. 

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری به بسته‌های حمایتی اشاره کرد و گفت: این بسته‌ها شامل حمایت از شتاب‌دهنده‌‌ها، فضاهای کار اشتراکی و مراکز نوآوری است که با مدیریت بخش خصوصی کار می‌کردند و سعی کردیم به اندازه میزان بلوغ و سایز این مراکز بسته‌های حمایتی را در قالب جبران هزینه ثابت، به صورت تسهیلات ارزان قیمت و کمک‌های بلاعوض خصوصاً به مراکز نوآوری و فضای کار اشتراکی که به صورت اجاره‌ای فعالیت می‌کنند را دنبال کنیم. 

کمک به استارتاپ‌های مستقر در شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری

قادری‌فر به حمایت‌ و کمک از استارتاپ‌های مستقر در شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری اشاره کرد و گفت: اینها بخش دیگری از فعالیت‌های معاونت بوده که بتوانیم سرمایه‌های بذری ارزان‌ قیمت را در قالب تسهیلات یا بلاعوض‌ در اختیار این شرکت ها قرار دهیم تا متضرر نشوند.

وی اضافه کرد: بسته‌ای برای جبران هزینه فرصت در نظر گرفته‌ایم که بتوانیم براساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و هوشمندی که امکان برگزاری رویدادها و نشست‌های چهره‌به چهره در آن مقدور نبوده را از طریق رویداهای مجازی کرونا پلاس یا کرون‌آپ که با حمایت معاونت علمی انجام شده را استفاده کنیم.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری اضافه کرد: بسته دیگری از حمایت‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاقی که در ایام کرونا متضرر شدند طبق دستورالعمل حمایتی ویژه از بازیگران زیست بوم نوآوری است که با تایید معاون علمی و فناوری در ایام تعطیلات نوروز منتشر شده که شرکت های دانش‌بنیان می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت یا به صورت مکاتبه از بسته‌های حمایتی استفاده کنند. 

وی یادآور شد: شرکت های دانش‌‌بنیان، شرکت‌های نوآور یا خلاقی هستند که خودشان را با شرایط و تهدیدات محیطی و پیرامونی وفق می‌دهند. اگر در ۳-۲ ماه گذشته وقفه‌ای در برخی فعالیت‌های این شرکت‌ها داشتیم اما امروز می‌بینیم با توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال توسط همین شرکت‌ها که فناور محور هستند و توسعه کسب‌وکار و بازاریابی‌های متنوعی انجام می‌دهند خسارت‌ها به حداقل رسیده و معاونت علمی تلاش می‌کند براساس وظایف ذاتی و حمایتی خود حداکثر حمایت‌ها را برای صیانت از زیست بوم نوآوری در کشور انجام دهد. 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول