اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پیشرفت ۶۰ درصدی مصلی در ملایر

امام جمعه ملایر با اشاره به روند تکمیل مصلی ملایر پیشرفت فیزکی مصلی را ۶۰ درصد دانست و گفت: با توجه به شیوع کرونا و برگزار نشدن بسیاری از مجالس ترحیم بسیاری از خانواده‌ها هزینه‌های این مراسم را وقف مصلی کردند که یک باقیات‌الصالحات ماندگار خواهد بود.

پیشرفت ۶۰ درصدی مصلی در ملایر

 به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری ظهر امروز در بازدید از روند تکمیل مصلی حضرت ابوالفضل(ع) با بیان اینکه جلسات مختلفی برای تکمیل و رفع نواقص مصلی با حضور  مهندس فنی برگزار شد و تصمیم بر آغاز تکمیل آن گرفته شد اظهار کرد: هیات امنای مصلی حضرت ابوالفضل(ع) به صورت امانی تکمیل کار مصلی را با نیت شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز کرده تا هر چه سریعتر شاهد حضور مردم  در مناسبت‌ها و برگزاری نماز جمعه ملایر در این مکان باشیم.

 وی با بیان اینکه حدود دو ماه از ادامه روند تکمیل مصلی شروع شده است گفت: تیم‌های مختلف مشغول کار هستند و ستون‌ها و کف و  گنبد و سایر قسمت‌ها در حال تکمیل است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه همه پای کار هستند و مهندسی نقشه‌ها، سازه‌ها و کار و به صورت اصولی پیش می‌رود گفت: در مهندسی جدید تغییراتی ایجاد شده و تعداد زیادی از ستون‌های اضافی حذف و سالن انتهای نیز به فضای مصلی اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کار سفت‌کاری تمام  شده و مصلی بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: ساختمان فعلی با ۴ هزار متر مربع در دو طبقه در حال احداث است.

برقراری با بیان اینکه تاکنون خیران زیادی کمک کرده‌اند اما  باز هم به کمک‌های بیشتری نیاز داریم گفت: با توجه به شیوع کرونا و برگزار نشدن بسیاری از مجالس ترحیم بسیاری از خانواده‌ها هزینه‌های این مراسم را وقف مصلی کردند که یک باقیات‌الصالحات ماندگار خواهد بود.

وی تاکید کرد: یک پیشنهاد نیز داده شده که قرار است بعد از ریشه‌کنی کرونا یک مراسم تجمیعی برای همه درگذشتگان کرونا که هزینه مراسم آنها صرف کمک به مصلی شده است به صورت گسترده و باشکوه در مصلی برگزار شود .

امام جمعه ملایر در ادامه با اشاره به قول مساعد استاندار برای کمک به تکمیل مصلی گفت: قرار بود استانداری کمک 2 میلیارد تومانی به صورت اوراق برای تکمیل مصلی داشته باشد که تاکنون فقط ۲۵ درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: از ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته تاکنون ۲۸۰ میلیون تومان آن جذب شده که آن را هم صرف خرید مصالح کردیم و مابقی نیز  هنوز جذب نشده که پیگیر کار هستیم.

برقراری با بیان اینکه این بودجه ها معمولا به صورت متوازن است گفت: امیدواریم مسوولان هر چه سریعتر نسبت به تخصیص این بودجه اقدام کنند تا شاهد تکمیل مصلی باشیم.

وی با بیان اینکه در صورت کمک‌های بیشتر می‌توان گفت تا دو ماه آینده شاهد تکمیل مصلی برای برگزاری برنامه‌ها خواهیم بود افزود: باز هم منتظر کمک‌های مردمی هستیم  و خیرین و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب مصلی  بانک ملی 0185208520004
و شماره کارت 6037991899947091 واریز کنند.

انتهای پیام/۸۹۰۱۳

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول