اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اولویت‌بندی راه‌های روستایی حادثه‌خیز در استان سمنان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان گفت: دسته‌بندی و اولویت‌بندی راه‌های روستایی حادثه‌خیز انجام و به راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ارسال شده است.

اولویت‌بندی راه‌های روستایی حادثه‌خیز در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احسان منصورکیایی بعد از ظهر امروز در کمیسیون ایمنی راه‌های استان سمنان اظهار کرد: اقدامات ایمن‌سازی از قبیل آشکارسازی، نصب دوربین ثبت تخلفات و افزایش روشنایی در پیچ «پنج‌زاری» به‌منظور کاهش تصادفات انجام شده است.

وی تصریح کرد: مناقصه برای بهسازی و ایمن‌سازی دو نقطه حادثه‌خیز پیچ پنج‌زاری و پیچ لاسجرد در حال انجام بوده و این نقاط به صورت دائمی اصلاح خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان اضافه کرد: دسته‌بندی و اولویت‌بندی راه‌های روستایی حادثه‌خیز بر اساس معیارها و شاخص‌های معین از سوی وزارت کشور انجام و به راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ارسال شده است.

منصورکیایی بیان کرد:‌ عملیات اجرایی بهسازی و ایمن‌سازی محور روستایی اَگره به فولادمحله نیز بعد از اتمام بارندگی‌ها آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: در استان سمنان، برخی راه‌های روستایی با وجود تبدیل این روستاها به شهر همچنان مختصات راه روستایی را دارند که ۱۲ اولویت در نظر گرفته شده و با توجه به اینکه ادوات کشاورزی و کامیون و وانت‌بارها در این مسیرها تردد دارند، آشکارسازی با برچسب، توزیع کلاه ایمنی برای راکبان موتورسیکلت و افزایش روشنایی و سایر اقدامات انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان اضافه کرد: همچنین توجه به مدارس مستقر در حاشیه راه‌های روستایی این استان نیز در دستور کار قرار دارد.

حسن ترکمانی، مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری سمنان نیز اظهار کرد: بحث تصادفات در معابر و راه‌های روستایی یکی از بحث‌های جدی در سطح کشور است و در استان نیز در سطح روستاها باید این مهم مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

وی بیان کرد: سه تا پنج نقطه پرتصادف شهرستان‌های استان برای طرح در کمیسیون، بازدید و بحث و بررسی و اتخاذ تصمیم مناسب به کمیته فنی ذیل کمیسیون ایمنی راه‌های استان ارسال شود.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری سمنان گفت: با همت و تلاشی که از سوی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، اداره کل راه و شهرسازی استان و اداره کل راه و شهرسازی شرق استان صورت می‌گیرد، باید شاهد کاهش تصادفات و آمار فوتی‌ها در سطح استان باشیم.

ترکمانی بیان کرد: بر اساس گزارش راه و شهرسازی شرق استان سمنان، با مساعد شدن اوضاع جوی، عملیات اجرایی راه روستایی حسین‌آباد کالپوش آغاز می‌شود.

وی گفت: بر اساس قول پیمانکار پس از اتمام عملیات زیرسازی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن این راه در اختیار مردم این روستا قرار می‌گیرد و طی ماه آینده بازدید از این مسیر نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/74001/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول