اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جابه‌جایی محل دپوی پسماند یکی از چالش‌های سال‌های اخیر زنجان/ اعتمادسازی برای مردم انجام می‌شود

فرماندار شهرستان زنجان گفت: جابه‌جایی محل دپوی پسماند یکی از چالش‌های سال‌های اخیر زنجان بوده و نیازمند اعتمادسازی برای مردم است.

جابه‌جایی محل دپوی پسماند یکی از چالش‌های سال‌های اخیر زنجان/ اعتمادسازی برای مردم انجام می‌شود

رضا عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان در زمینه وجود برخی اعتراضات مردمی در مورد انتقال پسماند روی به روستای مرصع اظهار کرد: موضوع انتقال پسماند سرب و روی در سال‌های گذشته یکی از چالش‌های در استان بوده است.

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه در سال‌های اخیر مطالعات زیادی برای ساماندهی شرایط محل نگهداری پسماند سرب و روی انجام شده است، بیان کرد: نگهداری زباله معمولی با این حجم و بدون رعایت نکات بهداشتی می‌تواند مشکل‌ساز باشد این در حالی است که زباله‌های صنعتی جای خود دارد.

وی با بیان اینکه موضوع تغییر محل دپوی پسماند روی به صورت جدی انجام شده است تا ساماندهی زباله‌های پسماند با حداقل تبعات زیست محیطی انجام شود، عنوان کرد: بر این اساس محل جدید دپوی پسماند در اراضی ملی واقع در روستای «مرصع» پیش‌بینی شده است.

عسگری با اشاره به اینکه ظرفیت محل فعلی دپوی پسماند روی تکمیل شده است، اضافه کرد: اگر محل جدید برای دپو در نظر گرفته نشود، تولید متوقف شده و باید هر چه سریعتر ساماندهی محل جدید انجام شود.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه همزمان با آغاز فعالیت‌های عمرانی توسط شرکت مسائلی مطرح و نگرانی برای روستاییان ایجاد شد، ادامه داد: جلسات متعدد با مردم و با حضور متولیان امر و دستگاه‌های مختلف برگزار شد و تاثیرات این انتقال بر زندگی روستاییان، حیوانات و طبیعت تشریح و رفع نگرانی‌ها انجام شد.

وی با بیان اینکه این جلسات به صورت تخصصی و در برخی موارد با حضور اهالی روستاهای «مرصع و چایرلو» برگزار شد، تصریح کرد: در این جلسات نگرانی‌ها مطرح و توضیحات لازم توسط متولیان طرح شد.

وی با بیان اینکه در این میان برخی رسانه‌ها با انتشار برخی گزارش‌ها و مصاحبه با افرادی که غیر مسؤول و غیر کارشناس هستند، زمینه افزایش نگرانی در مردم را ایجاد کردند، گفت: در زمینه این انتقادات شاهد فضاسازی منفی نسبت به جابه‌جایی بوده و برخی مباحث مطروحه شکل دلسوزی خود را از دست داد.

وی با اشاره به ورود دستگاه قضایی به موضوع تغییر محل دپوی پسماند و تقویم‌سازی در مورد فرآیند فعالیت شرکت اظهار کرد: تعدادی از اهالی اعتراضاتی به این موضوع داشتند و با تجمع در محل پروژه و مقابل استانداری اعتراض خود را اعلام کردند.

وی با بیان نمایندگان معترضان نگرانی خود را اعلام کردند و بازدیدهایی از این محل دپو انجام شد، گفت: تعیین تکلیف این محل یک چالش و موضوع مهم و چند وجهی است، چرا که موضوعات مختلف چون مسائل زیست محیطی، اقتصادی و اشتغال را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

عسگری با بیان اینکه برای جابه‌جایی پسماند باید زیرساخت‌های لازم ایجاد شود، تاکید کرد: یکی از مشکلات محل دپوی فعلی نبود زیرساخت است و بر همین اساس در محل جدید سازه‌هایی برای کاهش تاثیر این دپو بر منابع آبی زیرزمینی و آب‌های جاری و کاهش تاثیرات عوامل طبیعی انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه آماده‌سازی محل جدید پروسه چند ماهه دارد، گفت: جابه‌جایی پسماند نیازمند تایید شورای عالی محیط زیست و تکمیل زیرساخت‌های لازم است. 

وی با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل و حل دغدغه اهالی است، گفت: در گام نخست باید شرکت مجری زمین مورد نظر را تحویل بگیرد که در این مرحله اهالی اعتراضاتی داشتند که با اعتمادسازی انجام می‌شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول