اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دیتا سنتر‌های شهرداری تبریز در زیرزمین ساختمان ساعت آب می‌خورند

عضو شورای شهر تبریز گفت: دیتا سنتر‌های شهرداری تبریز در زیرزمین محوطه عمارت ساعت آب می‌خورند و برخی از آنها خراب شده است.

دیتا سنتر‌های شهرداری تبریز در زیرزمین ساختمان ساعت آب می‌خورند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محرم محمدزاده امروز در جلسه شورای شهر تبریز اظهار داشت: واقعیت‌ این است که برخی مشکلات در شهرداری وجود‌ دارد یکی از آنها این است که با تلاش‌های بسیار سیستم‌ها را به کشور وارد می‌کنیم اما به‌علت وجود تحریم‌ها نمی‌توانیم از آنها به‌درستی استفاده کنیم.

وی افزود: در قرن ۲۱ ما هنوز کابل نوری‌ را در شهر و در خانه‌ها گسترش نداده‌ایم. کشورهای پیشرفته با وجود زیرساخت از امکانات قدیمی استفاده بهینه می‌کنند. اما در کشورهای جهان سوم مثل ایران به روزترین‌ سیستم‌ها را خریداری می‌کنیم اما زیرساخت‌های استفاده از آنها را نداریم.

محمدزاده تاکید کرد: دیتا سنتر‌های شهرداری تبریز در زیرزمین محوطه عمارت ساعت  آب می‌خورند و برخی از آنها خراب شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه پول بیت‌المال در گلکار به‌دلایل ناموجه خوابیده است که می‌توان از یکی از طبقات به عنوان محل دیتا سنترها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه ما هنوز ابتدایی‌ترین سیستم‌ها را فعال نکرده‌ایم، چطور می‌خواهیم شهر هوشمند را راه‌اندازی کنیم، ادامه داد: در شهرهای دنیا از امکانات قدیمی بهترین استفاده را می‌کنند اما در کشورهای جهان سوم با بیشترین قیمت از بیت‌المال وسایل را می‌خرند اما کارآیی‌اش را نمی‌دانند.

محمدزاده تصریح کرد: قرار است، ۳۲ میلیارد این سازمان خرج چه شود؟ نمی‌شود دیتا سنترهای مورد نظر با این پول‌ها خریداری کرد.

 هوشمندسازی درآمدزاست /سازمان فناوری اطلاعات با ۳۰ میلیارد تومان بودجه چه عملکردی دارد

 نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ،گفت: اقدامات سازمان فناوری شهرداری قابل تقدیر است اما جاهای خالی نیز باید، شناسایی شود.

سونیا اندیش متذکر شد: سازمان عریض و طویل فناوری اطلاعات که بیش از ۳۰ میلیارد تومان بودجه سالانه دارد، باید بیش‌از این‌ها فعالیت داشته باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه سازمان فناوری از امکانات موجود نمی‌تواند به‌درستی استفاده کند، تاکید کرد: سازمان فناوری خود آمار دقیق از پرسنل آموزش دیده و فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های آینده ارائه کند.

سونیا اندیش ادامه داد: تجهیزاتی که سازمان فناوری اعلام می‌کند به آنها نیاز داریم، با تائید چه مرجعی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در هوشمندسازی نباید برون‌سپاری وجود داشته باشد، چراکه هوشمندسازی درآمدزاست و باید از این طریق درآمدزایی کرد.

اندیش بیان داشت: اقدامی که در پارک حاشیه‌ای انجام‌ شد و سود به یک شرکت خصوصی داده‌ شده که در این بین تنها شهرداری متضرر می‌شود. 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: در برون‌‌سپاری باید دقت کرد که از این‌ طریق درآمدزایی شود همان کاری که در شهرهای پیشرو‌ در دنیا انجام می‌شود. الزامات و کنترل‌های سرمایه در زمینه برون‌سپاری در شهر هوشمند باید مورد توجه قرار گیرد تا معلوم شود از چه جهاتی می‌توان از شهر هوشمند درآمدزایی کرد.

محمدباقر بهشتی دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز گفت: مدیران عالی شهرداری باید هوشمندسازی‌ را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: در سازمان فناوری اطلاعات دو نفر باید به‌عنوان عضو شورا و مشاور شهردار قرار گیرد.

 اقتصاد شهر‌های هوشمند با هوشمند‌سازی گره خورده‌ است

غلامحسین مسعودی ریحان عضو شورای شهر تبریز همچنین با اشاره به اینکه  اقتصاد شهر‌ها هوشمند با هوشمند‌سازی گره خورده‌ است، یادآور شد: اولویت  اول شوراهای شهر در تبریز هوشمند‌سازی است اما مهم‌ این است شهرداری نیز با شورای‌ شهر هماهنگ باشد تا بتوان به سمت شهر هوشمند حرکت کرد.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تبریز، اضافه کرد: شهر هوشمند در تبریز اگر در سال ۹۹ تنها در دو زمینه حمل و نقل و سرمایه‌گذاری انجام شود، بسیار مفید خواهد بود.

وی گفت: درست است که هدف شهر هوشمند بالا بردن مشارکت، کاهش آلودگی و‌... است، اما انتظار ما از آقای فیضی این بود تا گزارش عملیاتی‌تری ارائه دهد.

شهردار تبریز نیز اذعان داشت: با کوچک‌ترین فعالیت‌ها می‌توان در حمل و نقل عمومی و شرکت واحد به سمت شهر هوشمند حرکت کرد.

ایرج شهین باهر اضافه کرد: در زمینه هوشمندسازی باید به‌صورت موضوعی حرکت کرد.

فرج محمدقلی‌زاده گفت: سالانه‌ صدها‌ هزار مراجعه به شهرداری صورت‌ می‌گیرد  که ما باید در این زمینه و کاهش مراجعات شهروندان به شهرداری باید فعالیت کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری در اختیار خود ماست اما نسبت به هوشمندسازی‌ آن کمتر اقدام کرده‌ایم و باید این امر در اولویت کاری ما باشد.

تمام نهادهای خدمات‌رسان باید به سمت شهر هوشمند حرکت کنند

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری و اطلاعات شهرداری تبریز، گفت: جهت ایجاد شهر هوشمند تمامی مسوولان و خدمات‌رسانان به شهروندان باید به سمت شهر هوشمند حرکت کنند که شهرداری یکی از آنهاست.

احمد فیضی با ارائه گزارشی از روند برنامه‌های سال‌جاری این سازمان در حوزه ایجاد شهر هوشمند خاطرنشان کرد: هر مقدار که شهر هوشمند گسترش پیدا کند، می‌توانیم امکانات را بهتر و سریع‌تر در اختیار شهروندان قرار دهیم.

فیضی اظهار داشت: سامانه‌های فعال در زمینه فرهنگی اجتماعی فعال شده‌اند و گسترش‌ می‌یابند. 

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری و اطلاعات  ادامه داد: در زمینه‌های مختلف ارائه خدمات به شهروندان برنامه‌های هوشمند‌سازی پیگیری ‌می‌شود که در قالب مگا پروژه‌ها در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: در سال اول برنامه شهر هوشمند توسعه سرویس‌های شهروندی را در اولویت داریم و توسعه مرکز داده نیز در راستای آن انجام می‌گیرد.

فیضی اضافه کرد: یکپارچه‌سازی سامانه‌های شهرداری اولویت بعدی است، چراکه امروز اطلاعات دقیق و جامعی وجود ندارد. 

وی افزود: ایجاد بستر اجرای هویت شهروندان ایجاد دبیرخانه شهر هوشمند و مرکز نوآوری، توسعه سامانه‌های الکترونیکی، تدوین سند برنامه عملیاتی و بومی شهرداری و شهر هوشمند، توسعه امنیت شبکه‌ها و داده‌های شهرداری، مدیریت و تحلیل جامع سامانه‌های شهرداری از جمله اولویت‌های شهر هوشمند است.

فیضی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌ برای هوشمند‌سازی شهرداری تبریز و شهر تبریز را در سال ۹۹ با جدیت دنبال خواهیم کرد و برنامه‌های آن از قبل آماده شده که طبق برنامه جلو خواهد رفت.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری و اطلاعات گفت: اپلیکیشن‌ تبریزلی‌ جهت ارائه خدمات شهری‌ در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول