اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کمک مومنانه؛ از واریز 2 هزار تومان تا 200 میلیون تومان در مهمانی بزرگ رفسنجانی‌ها برای نیازمندان

در راستای لبیک به ندای رهبری، جمعی از خیران و کارآفرینان به همراه مردم در مهمانی بزرگ رفسنجانی‌ها برای کمک به نیازمندان کمر همت بستند و قصد دارند 10 هزار بسته غذایی به نیازمندان برسانند.

کمک مومنانه؛ از واریز 2 هزار تومان تا 200 میلیون تومان در مهمانی بزرگ رفسنجانی‌ها برای نیازمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، در راستای لبیک به ندای رهبری برای کمک مومنانه به ملت آسیب‌دیده از کرونا و کمک به همنوعان‌مان، در رفسنجان برنامه «مهمانی رفسنجانی‌ها» راه‌اندازی شد و قرار شد 10 هزار بسته معیشتی به نیازمندان و خانواده‌هایی که از کرونا آسیب دیده‌اند و معیشت‌شان دچار مشکل شده، اهدا شود.

در این راستا تیم‌هایی تشکیل شد و خیرانی به‌نام از کارآفرین و بازرگان و ...کمر همت بستند و نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مردم و البته خودشان در این راستا پیشقدم بودند و مبالغی اهدا کردند، در این کار خیر و معنوی پا گذاشتند.

حمیدرضا ایرانمنش از خیران و کارآفرینان به‌نام رفسنجان، مهمانی بزرگ رفسنجانی‌ها را کاری بزرگ و زیبا عنوان کرد و اظهار داشت: این کار قشنگ از مردم شروع شد و برای مردم است و بدون هیچ حاشیه‌ای به سرمنزل مقصود می‌رسد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم به‌دلیل ویروس منحوس کرونا مجبور شدند در خانه بمانند و بسیاری از مشاغل و صنوف تعطیل شدند، وضعیت معیشت و اقتصادی خانواده‌ها خیلی آسیب دید و به این فکر افتادیم که اندکی از این کمبود را جبران کنیم.

ایرانمنش خاطرنشان کرد: مجموعه‌ ما هیچ وابستگی به دولت ندارد و چندین خیر پای کار هستند و کمک‌های مردمی هم از طریق شماره حسابی که اعلام کردیم روزانه واریز می‌شود.

وی ادامه داد: تیم‌های راهبردی، جمع‌آوری اعانات، خرید، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، شناسایی نیازمندان، کنترل و تحویل را تشکیل دادیم و پیش‌بینی کردیم 10 هزار بسته را شامل 10 کیلوگرم برنج، دو کیلوگرم قند، یک بسته چای، سه بسته ماکارونی، رب گوجه یک کیلوگرمی، سه کیلوگرم حبوبات، روغن، دو بسته سویا و دو قطعه مرغ گرم به همراه مقادیری کیک و کلوچه توزیع کنیم.

ایرانمنش تأکید کرد: این مواد غذایی و بسته‌بندی آن‌ها کاملا بهداشتی و استریل است و از طریق لیستی که از سامانه داریم به دست نیازمندان می‌رسانیم.

وی عنوان داشت: در واریزی‌های مردم از دو هزار تومان تا 200 میلیون تومان داریم، شخصی هر روز صبح 10 هزار تومان به حساب این مجموعه واریز می‌کند که این‌ها زیبایی‌هایی است که انسان از همنوع خود می‌بیند و به وجد می‌آید.

ایرانمنش با اشاره به اینکه خیرانی در این راه گام نهادند که تأکید کردند اسمی از آن‌ها برده نشود، یادآور شد: با تبلیغات در فضای مجازی بسیاری از همشهریان‌مان که مقیم خارج از کشور بودند و همچنین در سراسر ایران، احساس نوعدوستی کرده و کمک‌های خود را برای ما واریز کردند که نشان می‌دهد دغدغه مردمان شهر و کشورشان را دارند.

این کارآفرین و تولیدکننده رفسنجانی با اشاره به اینکه مس سرچشمه دو هزار بسته را متقبل شده و شهرداری رفسنجان یک هزار بسته، افزود: تا کنون 3 هزار و 500 بسته توزیع شده است.

ایرانمنش توضیح داد: از اهداف مهم در کنار کمک به نیازمندان؛ کمک به کم‌ شدن تردد و ازدحام در شهرو  آرامش درون خانوده‌ها به‌دلیل اینکه مشاغل تعطیل شدند و کم‌شدن مشاجرات به‌دلیل فقر و آسیبی که از ناحیه کرونا به اقتصاد خانواده‌ها رسیده می‌توان برشمرد.

وی در ادامه گفت: قیمت تمام‌شده هر بسته معیشتی حدود 400 هزار تومان است که با تخفیف و مشارکت فروشندگان در این امر خیر 300 هزار تومان تهیه شده است.

ایرانمنش عنوان کرد: در فاز اول یک میلیارد و 247 میلیون تومان برای خرید تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان در خصوص موضوع کرونا توسط این مجموعه اهدا شد.

بابک فارسی مدیرعامل انجمن کارآفرینان رفسنجان اظهار کرد: تا زمانی که شرایط کرونا در جامعه باشد این کار ادامه خواهد داشت و نیازمندان را رها نمی‌کنیم همچنین با تمام‌شدن کرونا هم این کار را ادامه می‌دهیم.

وی بیان داشت: برای انجام این کار بزرگ و معنوی 17 نهاد و بنیاد خیریه ما را همراهی کردند و خانه مطبوعات شهرستان به‌عنوان هجدهمین نهاد اعلام آمادگی کرده است.

فارسی ابراز داشت: اولویت تهیه این مواد از تولیدکنندگان شهرستان بوده که آن‌ها هم با حمایت و تخفیف در قیمت کالاهای خود در این کار خیر سهیم شدند.

وی متذکر شد: پیش‌بینی می‌کنیم علاوه بر این 10 هزار بسته 4 هزار بسته دیگر به دست نیازمندان برسانیم.

اما انجمن کارآفرینان رفسنجان در تمام بحران‌ها از جمله سیل اخیر در جنوب کشور کمک‌های قابل توجهی به این مناطق ارسال کرده و همیشه پای کار بوده است.

انتهای پیام/80016/ب/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول