اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

همکاری 11 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری کرمان برای مقابله با کرونا

رئیس پارک علم و فناوری کرمان گفت: پس از اعلام نیاز وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، یازده شرکت دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری کرمان برای کمک به هموطنان و مقابله با ویروس کوئید19 در زمینه‌های تولید مواد ضدعفونی کننده، تجهیزات، تحقیق و توسعه به همکاری با کادر درمان استان شتافتند.

همکاری 11 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری کرمان برای مقابله با کرونا

مسعود ترک‌زاده‌ماهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: سرعت اپیدمی جهانی ویروس کرونا موجب شد، اکثر کشورهای دنیا برای مبارزه و یا پیشگیری از شیوع این ویروس خطرناک با چالش مواجه شوند.

رئیس پارک علم و فناوری کرمان بیان داشت: کشور ایران هم با توجه به شرایط تحریم و چالش‌های اقتصادی از این قاعده مستثنی نبود، اما تفاوتی که مردم کشور ما و محققان ایرانی با سایر کشورهای دنیا دارند در حس نوعدوستی و از خودگذشتگی است که همیشه در شرایط بحرانی به کمک دولت و ملت آمده و جامعه را از بحران بیرون کشیده‌اند.

ترک‌زاده‌ماهانی تصریح کرد: محققان و فناوران ایرانی طی روزها و هفته‌های گذشته با داشتن چنین ویژگی‌های بارزی پا در میدان مبارزه گذاشته و بعضاً با تغییر بخشی از فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی و کارگاهی خود صحنه‌های مثال‌زدنی به وجود آورده و به کمک حافظان سلامت شتافتند.

رئیس پارک علم و فناوری کرمان ادامه داد: در این میان شرکت‌های دانش‌بنیان استان هم به‌خوبی وارد شده تا جایی که پس از اعلام نیاز ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و وزارت بهداشت در بخش تجهیزات پیشگیری و درمانی، تحقیق و توسعه 11 شرکت برای همکاری با کادر درمان اعلام آمادگی کردند.

وی در تشریح جزئیات این خبر افزود: از این تعداد 10 واحد در زمینه تولید محلول‌ها و ژل‌های ضدعفونی کننده برای جلوگیری از شیوع بیماری و یک واحد در زمینه تجهیزات درمانی و ساخت دستگاه تنفس مصنوعی فعالیت می‌کنند.

ترک‌زاده‌ماهانی عنوان کرد: در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری کرمان در صورت نیاز استان می‌توانند، روزانه 6 هزار لیتر محلول و ژل ضدعفونی کننده در اختیار کادر درمانی استان قرار دهند.

انتهای پیام/3388/ب/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول