اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ریاض نیروهای دولت مستعفی را از بندر «المهره» یمن بیرون کرد

کمیته تحصن مسالمت آمیز استان المهره در شرق یمن از اقدام ریاض در بیرون کردن نیروهای دولت مستعفی منصور هادی از یک بندر خبر داد و گفت عربستان با اشغال بی دلیل «المهره» فعالیت اقتصادی در شرق یمن را فلج کرده است.

ریاض نیروهای دولت مستعفی را از بندر «المهره» یمن بیرون کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیته تحصن مسالمت آمیز در استان المهره(شرقی‌ترین استان یمن) حضور نظامیان سعودی در این استان را بی دلیل خواند و خواهان خروج فوری آنها از این استان شد.

«علی بن محامد» سخنگوی این کمیته در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد: «نظامیان عربستان در اقدامی تحریک آمیز نیروهای دولتی(دولت مستعفی) را از بندر نشطون استان المهره بیرون کردند».

وی افزود: «نیروهای سعودی حرکت اقتصادی در این استان را فلج کرده‌اند».

نیروهای سعودی چند روز پیش نیز اقدام به تقویت  حضور نظامی خود در این استان گرفته و یک کاروان نظامی شامل ۱۸ خودروی حامل سربازان، تجهیزات، تسلیحات و مهمات را  وارد این استان کردند.

کمیته تحصن مسالمت آمیز استان المهره اعلام کرد که کاروان نظامی عربستان بی توجه به اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا  از طریق گذرگاه مرزی الودیعه وارد یمن و مستقیما عازم استان المهره شد.

این کمیته ضمن محکوم کردن «تلاش‌های دیوانه وار عربستان» برای تثبیت حضور نظامی خود در استان المهره به منظور اشغال دائمی آن بر ازسرگیری فعالیت‌های مسالمت آمیز و رسانه‌ای خود در پاسخ  به اشغالگری عربستان تاکید کرد.

کمیته تحصن المهره همچنین با به تمسخر گرفتن اعلام آتش‌بس ائتلاف سعودی در یمن گفته است که آتش‌بس چه فایده‌ای دارد وقتی نیروهای سعودی و اماراتی بر گذرگاه‌های یمن و فرودگاه‌های آن خصوصا در استان‌های جنوبی و بویژه المهره تسلط دارند.

«احمد بلحاف» مسئول روابط خارجی کمیته تحصن استان المهره روز گذشته گفته بود، یمن شاهد «تحرکات دوجانبه» دو طرف سعودی و اماراتی در استان‌های المهره و سقطری با هدف سیطره بر این استان‌ها است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول