اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الوطن سوریه: سفر ظریف به دمشق برای بررسی نشست آتی «آستانه» است

یک روزنامه سوری خبر داد که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است در جریان سفر به دمشق، پس از دیدار با مسئولان سوری، مسائل مربوط به نشست آتی «آستانه» را بررسی کند.

الوطن سوریه: سفر ظریف به دمشق برای بررسی نشست آتی «آستانه» است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه به سوریه سفر خواهد کرد.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که ظریف در جریان این سفر، با بشار اسد رئیس جمهور و ولید المعلم وزیر خارجه سوریه دیدار خواهد کرد.

یک منبع دیپلمات خارجی در دمشق به الوطن گفت، هدف از این سفر، «رایزنی با مسئولان سوری پیش از نشستی است که قرار است چهارشنبه آتی، وزرای خارجه کشورهای ضامن روند آستانه (روسیه، ایران و ترکیه) برگزار کنند».

وی همچنین تأکید کرد که نشست وزرای خارجه کشورهای ضامن روند آستانه، از طریق ارتباط ویدئویی برگزار خواهد شد.

در همین ارتباط، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران یکشنبه (روز گذشته) اعلام کرد که ظریف در این سفر یک روزه پس از دیدار با مسئولان سوری، در خصوص روابط دوجانبه، تحولات منطقه و نیز آخرین تحولات سیاسی و میدانی مبارزه سوریه علیه تروریسم گفتگو و تبادل نظر خواهد کرد.

شبکه خبری المیادین شامگاه شنبه هفته جاری از سفر ظریف به دمشق خبر داده و اعلام کرده بود که ظریف قرار است دوشنبه در سفر به سوریه با ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفتگو کند.

وزیر خارجه ایران ۲۷ فروردین ماه سال گذشته نیز به دمشق سفر و با مقامات سوریه از جمله رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرده بود. وی در ادامه این سفر به ترکیه نیز رفت.

 قرار بود در اسفند ۱۳۹۸ نشست سران سه کشور روند آستانه درباره صلح سوریه در تهران برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا این نشست برگزار نشد.

 انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول