اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

10 بازیکن برتر جهان که به عنوان بازیکن آزاد قرارداد بستند

فهرستی از 10 بازیکن شاخص فوتبال جهان که به عنوان بازیکن آزاد به تیمی دیگر رفتند، منتشر شده است.

10 بازیکن برتر جهان که به عنوان بازیکن آزاد قرارداد بستند

به گزارش خبرگزاری فارس، وقتی موضوع نقل و انتقالات برتر در فوتبال جهان مطرح می شود، علاقمندان فوتبال به یاد گران ترین نقل وانتقالات صورت گرفته در دنیای توپ گرد می افتند. 

به عنوان مثال 3 سال قبل  را که نیمار، فوروارد معروف فوتبال برزیل در ازای 222 میلیون یورو از بارسلونا به پاری سن ژرمن انتقال یافت تا گران ترین بازیکن تمام ادوار شود، به یاد می آورند اما در همین فوتبال مادی، نقل و انتقالاتی صورت گرفته که بازیکنی شاخص و ارزشمند با اتمام دوره قراردادش با تیمی، بازیکن آزاد اعلام شده و آنگاه به تیمی دیگر نقل مکان کرده است.

سایت ESPN گزارشی جالب در این مورد منتشرکرده و 10 بازیکن درجه یک و آزادی که دست به انتقال به تیمی دیگر زدند، را برشمرده است.

این رسانه 10 انتقال برتر از این منظر را چنین برشمرده است:

*لواندوفسکی به بایرن مونیخ

در سال 2013 ، مدیر برنامه روبرت لواندوفسکی،  فوروارد لهستانی، تایید کرد موکلش قراردادی جدید با بورسیادورتموند منعقد نمی کند. 

به این ترتیب وقتی فصل به پایان رسید، قرارداد اعجوبه فوتبال لهستان هم با زنبورها به اتمام رسید. او بازیکن آزاد شد و بدون هیچ مبلغی به تیم بایرن مونیخ رفت تا دوره ای جدید را آغاز کند.

او به این ترتیب به دوران طلایی حضور نزد زنبورها خاتمه داد. البته قبل از حضور در تیم وستفالنی، او عناوین قابل توجهی در فوتبال کشورش به عنوان بازیکنی جوان کسب کرده بود.

به عنوان مثال در سال قبل از ورودش به دورتموند، با 21 گل زده عنوان آقای گلی لیگ لهستان را کسب کرده بود اما در دورتموند به خاطر آنکه به عنوان مهمی در رده بین المللی کسب نکرد، به بایرن آمد تا در عرصه اروپایی بدرخشد و عناوینی را کسب کند.

*پیرلو به یوونتوس

در فصل 2011-2010  آندرا پیرلو دچار مصدومیتی شد که او را از بازی های  آ.ث میلان خارج کرد.این بازیکن در آن زمان از مدیریت باشگاه خواسته بود تا شرایط کاملا بهتری در اختیارش گذاشته شود، اما باشگاه عنوان کرد برای یک فصل با او تمدید خواهد کرد.

این مساله باعث شد تا پیرلو منتظر بماند تا قراردادش به اتمام برسد. او بازیکن آزاد شد و به یوونتوس رفت. 

به این ترتیب دوران درخشان طلایی وی نزد راه راه پوشان پایان یافت. چرا که دراین تیم  و زیر نظر کارلو آنجلوتی او راه خود را پیدا کرد و به یکی از بهترین بازی سازهای دفاعی جهان و یکی از بهترین بازیکنانی که قادر به زدن ضربات آزاد در جهان بودند، تبدیل شد.

همینطور در میلان ۲ بار قهرمانی سری آ در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۱ و جزئی جدانشدنی از هافبک‌های تیمی بود که قهرمانی در جام قهرمانی اروپا در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ رسیدند.

در میلان فاتح تریم و کارلو آنجلوتی با بازی دادن به پیرلو در مقابل هافبک‌های هجومی مثل روی کاستا و کاکا سبب پیشرفت بازی او شدند و او توانست در نقش هافبک همه‌کاره عمل کند. 

پیرلو در این تیم 4 سال طلایی را سپری کرد تا این که در سال 2015 راهی لیگ ایالات متحده شد. 

*سول کمپل به آرسنال

سول کمپل که متولد 19 سپتامبر سال 1974 در انگلیس است، 12 سال تمام را در تاتنهام هاتسپر گذراند.وی تصمیم گرفت پس از انقضای قراردادش چالش جدیدی را اغاز کند. 

به همین خاطر در سال 2001 به عنوان بازیکن آزاد به آرسنال نقل مکان کرد و یکی از ارکان اصلی خط دفاعی توپچی های لندن شد. 

البته انتقال او در حالی صورت گرفت که حاشیه جالبی هم داشت. زیرا اودر مصاحبه ای گفته بود هیچگاه برای آرسنال بازی نخواهد کرد. اما به یکباره به تیم رقیب سرسخت و سنتی تاتنهام پیوست. او که 9 سال و 225 روز برای هاتسپر به میدان رفته بود، با این انتقال هیاهوی زیادی را رقم زد.

*لوئیس انریکه به بارسلونا

لوئیس  انریکه در سال 1996 رئال مادرید را به عنوان بازیکن آزاد ترک کرد .او به تیم همیشه رقیب یعنی بارسلونا رفت تا یک تجربه عالی را کسب کند.

انریکه با حضور در جمع کاتالان ها به موفقیت های مهمی رسید و لحظات شادی را نیز تجربه کرد. در این تیم برخلاف آنچه انتظار می رفت و در نظر گرفتن مساله انتقالش از رئال، حتی تا رده کاپیتانی بارسا هم پیش رفت.

 او معمولاً پشت مهاجم نوک بازی می‌کرد اما گاهی در بالها یا حتی به عنوان مهاجم مرکزی تیم نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت.

او همواره هم تیمی‌هایش را تشویق می‌کرد. این بازیکن مورد علاقه همه هواداران بارسلونا بود و تا سال ۲۰۰۴ که از فوتبال خداحافظی کرد، در بارسلونا باقی‌ماند.

*روبرتو باجو  به بولونیا و برشیا

روبرتو باجو نامی بزرگ در فوتبال ایتالیاست و به عنوان یکی از اسطوره های تاریخ ایتالیا و جهان حتی محسوب می شود. او که لقب هایی مثل «دم اسبی آسمانی» و «بودای کوچک » را داشت، در سال 1993 به عنوان مرد سال فوتبال اروپا انتخاب شد و جایزه توپ طلای قاره را کسب کرد.

وی که اکنون رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایتالیاست، در دوران فوتبالش دو بار بازیکن آزاد شد و به تیمی دیگر رفت. ابتدا در سال 1997 که آ.ث میلان را ترک کرد و به عضویت بولونیا در آمد. 

در این تیم یک سال ماند و به اینترمیلان رفت. در این تیم پیشکسوت 53 ساله امروزی نیز حس خوبی از ادامه همکاری نداشت تا این که در سال 2000 راهی برشیا به عنوان بازیکن آزاد شد.

*مک منمن به رئال مادرید

استیو مک منمن در دورانی که فوتبال بازی می کرد، یک وینگر طلایی بود. او که متولد سال 1972 است و پیشکسوت فوتبال انگلیس محسوب می شود،  اکثر دوران فوتبال خود را در دو باشگاه لیورپول و رئال مادرید سپری کرد و روزهای آخر فوتبالش را در باشگاه منچستر سیتی گذراند.

در سال های پایانی دهه 90 ، استیو مک منمن یکی از چهره های درخشان فوتبال انگلیس بود. وی به مدت 9 سال برای لیورپول بازی کرد اما وقتی قراردادش به اتمام رسید، به عنوان بازیکن آزاد در سال 1998 به رئال مادرید منتقل شد.

در این تیم نیز عملکرد خوبی داشت تا جایی که بین هواداران سخت پسند کهکشانی، یکی از چهره های محبوب شد.

*گولیت به چلسی 

رودگولیت، کاپیتان تیم ملی هلند فاتح جام ملت‌های اروپا ۱۹۸۸ بود. او در سال ۱۹۸۷ بهترین بازیکن فوتبال اروپا و در سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۸۹ بازیکن سال جهان از سوی مجلهٔ ورلد ساکر شناخته شد.

مهاجمی با موهای بافته بلند که در اواخر دهه 80 میلادی از بهترین بازیکنان جهان بود. وی در سال 1987 وارد باشگاه آث میلان ایتالیا شد و در موفقیت‌های تیم افسانه ای این باشگاه نقش عمده ای داشت.

رود گولیت بعد از کسب افتخارات متعدد با آ.ث میلان، به جایی رسید که تصمیم گرفت چالش کاری جدیدی را آغاز کند.

اسطوره فوتبال هلند با اتمام دوره حضورش نزد میلانی ها، تصمیم گرفت بازی در تیم چلسی را تجربه کند.به این ترتیب به عنوان بازیکن آزاد راهی استمفوردبریج شد.

*لارسون به بارسلونا

هنریک لارسون  فوتبال حرفه ای را با هگابور آغاز کرد. در سال ۱۹۹۲، او به هلسینگبورگس نقل مکان کرد و در ماه نوامبر سال ۱۹۹۳ به فاینورد رفت و چهار سال در این تیم ماند. در زمان او فاینورد در هلند موفق به کسب دو جام شد. او دو فصل هم برای بارسلونا بازی کرد و با این تیم در سال ۲۰۰۶ قهرمان اروپا شد. 

هنگامی که قرارداد هنریک لارسون با سلتیک اسکاتلندی در سال 2004 منقضی شد ، ستاره سوئدی  تصمیم گرفت تغییری در زندگی ورزشی خود ایجاد کند. 

او به همین خاطر با اتمام قراردادش راهی بارسلونا شد و در این تیم دو سال توپ زد.

*جیمز میلنر به لیورپول 

جیمز فیلیپ میلنر تاکنون در تیمهای لیدز یونایتد، نیوکاسل یونایتد، استون ویلا، منچستر سیتی بازی کرده‌است و اکنون در باشگاه فوتبال لیورپول در لیگ برتر فوتبال انگلیس بازی می کند.

او همچنین تاکنون ۶۱ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال انگلیس انجام داده‌است و  کاپیتان دوم باشگاه فوتبال لیورپول بعد از جوردن هندرسون است.

جیمز میلنر که اکنون در لیورپول برای خود جایگاهی خوب نزد هواداران تیم آنفیلدی دارد، در سال های 2010 تا 2015 عضو منچسترسیتی بود.

اما وقتی قراردادش با آبی های آسمانی به اتمام رسید، به لیورپول ملحق شد. در این تیم او نقش مهمی ایفا کرد و حتی تحت هدایت یورگن کلوپ آلمانی، قهرمانی اروپا را کسب کرد.

*کامبیاسسو به اینتر میلان و لستر سیتی

استبان کامبیاسو، ستاره بازنشسته فوتبال آرژانتین در دوران فوتبالش دوبار تجربه انتقال به تیمی دیگر، به صورت بازیکن آزاد را داشته است.

وی در سال 2004 بعد از آنکه با رئال مادرید به اختلاف برخورد، با توجه به حضور چهره های درخشان پرتعداد در تیم کهکشانی ، تصمیم گرفت به همکاری خود پایان دهد.

پس با اتمام قراردادش به عنوان بازیکن آزاد به اینترمیلان رفت. در این تیم ایتالیایی 10 سال ماند تا اینکه قراردادش به اتمام رسید و در سال 2014 به لسترسیتی انگلیس رفت و در آنجا یک فصل بازی کرد.

انتهای پیام/ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول