اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

#لشکرخوبان| استوری پربرکتی که غوغا به پا کرد

پس از شناسایی این خانواده محروم و شریف اعضای این گروه جهادی در صفحات اینستاگرامی خود با انتشار عکسی از منزل این خانواده از مردم رشت تقاضای کمک کردند و در عرض چند ساعت با نشر حداکثری کمک‌های ویژه‌ای برای این خانواده شریف جمع شد.

#لشکرخوبان| استوری پربرکتی که غوغا به پا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در این روزهای قرنطینگی و شرایط بحرانی که همگی درگیر آن هستیم عده‌ای فارغ از مشکلات خودشان و بادلی بزرگ و جسارتی مثال‌زدنی در پی رفع مشکلات دیگران هستند، از اساتید و دانشجویان گرفته تا روحانیت و علما و حتی مردم عادی که مشکلات خود را فراموش کرده‌اند، چراکه می‌دانند این بحران به برخی از خانوارها بیشتر آسیب رسانده است.

گروه‌های جهادی از آغازین روزهای شیوع کرونا همگام با کادر درمانی علاوه بر اینکه برای خدمت و کمک‌رسانی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و حتی غسال‌خانه‌ها رفتند تا اموات را به‌صورت کاملاً شرعی غسل و تدفین کنند، از خانواده‌های محروم و نیازمند غافل نشدند و با تأمین مایحتاج ضروری و تهیه بسته‌های معیشتی به درب خانه‌ها رفتند و یک‌به‌یک و با نهایت احترام به نیازمندان خدمت کرده و می‌کنند.

 

این خانواده پنج نفره که سه فرزند دارند، در خانه‌ای ۳۰ متری زندگی می‌کنند که نیمی از آن حلبی و نیمه ساخته است، پدر این خانواده شریف اما محروم یک کارگر روزمزد است و به‌تبع با شیوع کرونا بسیار ازلحاظ اقتصادی با مشکل اقتصادی مواجه شد

یکی از گروه‌های جهادی نوپایی که در حین شیوع این بیماری کار خود را در رشت آغاز کرد چندی پیش با تهیه بسته‌های ارزاق به مناطق حاشیه‌ای شهر رفت، اعضای این گروه جهادی در حین توزیع بسته‌های معیشتی به خانه‌ای برخوردند که متأسفانه از کمترین و ابتدایی‌ترین امکانات زندگی حتی لوله‌کشی گاز شهری بی‌بهره بود.

این خانواده پنج نفره که سه فرزند دارند، در خانه‌ای ۳۰ متری زندگی می‌کنند که نیمی از آن حلبی و نیمه ساخته است، پدر این خانواده شریف اما محروم یک کارگر روزمزد است و به‌تبع با شیوع کرونا بسیار ازلحاظ اقتصادی با مشکل مواجه شده و شغلی ندارد.

این مادر و پدر با سه فرزند خود چهار سالی است که از شهرستان صومعه‌سرا به حاشیه شهر رشت نقل‌مکان کرده‌اند و متأسفانه به دلیل مشکلاتی که به وجود آمده و بیماری ریوی مادر خانواده نیاز به رسیدگی بیشتری دارند.

خانه‌ای کوچک، نداشتن حداقل امکانات زندگی، سقفی که در باران‌های متمادی رشت چکه می‌کند و نم کشیدن دیوارها در رطوبت همیشگی گیلان سختی زندگی را برای این خانواده دوچندان کرده است، علاوه بر تمامی این مسائل هنوز این خانواده از آب چاه استفاده می‌کنند و می‌توان گفت امکانات بهداشتی نیز به‌درستی وجود ندارد.

 

اما حکمت اینکه این جوانان جهادی در این منطقه حضور یافتند و این خانواده را شناسایی کردند بسیار قابل‌تأمل است، گروه جهادی فردوس به همراه برخی دیگر از دانشجویان جهادگر پس از شناسایی این خانواده محروم و شریف در صفحات اینستاگرامی خود با انتشار عکسی از منزل این خانواده از مردم رشت تقاضای کمک کردند.

اعضای این گروه جهادی که به نیت امام حسن مجتبی (ع) شروع به فعالیت کرده‌اند، توکل به کرامت اما دوم شیعیان کردند و با دست‌خالی تصمیم گرفتند مشکلات این خانواده را حل کنند

محمد حسین همت یکی از اعضای این گروه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اشاره‌ای به مشکلات این خانواده کرد و گفت: پسر این خانواده وقتی ما را دید گفت که برای ادامه تحصیل در دوران قرنطینه باید برنامه شاد را در تلفن همراه خود نصب کنیم اما ما نه گوشی داریم نه می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

اعضای این گروه جهادی که به نیت امام حسن مجتبی (ع) شروع به فعالیت کرده‌اند، توکل به کرامت امام دوم شیعیان کردند و با دست‌خالی تصمیم گرفتند مشکلات این خانواده را حل کنند و نخستین اقدام رسیدگی به تحصیل فرزند این خانواده بود.

این دانشجویان و جوانان جهادگر مشکلات این خانواده را همان روز در صفحات مجازی خود انتشار دادند تا با کمک سایر دوستان خود یک تلفن همراه هوشمند برای تحصیل پسر این خانواده تهیه کنند حتی از دوستان خود خواستند اگر تلفن همراه دست‌دومی دارند اهدا کنند اما در عرض چند ثانیه این استوری انتشار حداکثری یافت و مبلغ قابل‌توجهی برای خرید یک گوشی همراه جدید نیز جمع‌آوری شد.

 

 

صبح روز بعد با یک گوشی همراه هوشمند به منزل خانواده رفتند و لبخندی بر لبان فرزند محصل این خانواده نشاندند، این رضایت در چهره طرفین پاداش نوع‌دوستی و کرامت و توکلی بود که به امام غریبان کرده بودند، اما این پایان ماجرا نبود؛ مبالغ دیگری نیز برای کمک به این خانواده واریز شد که این جوانان جهادگر آن را صرف خرید لوازم آشپزخانه و دادن برخی از اقساط این خانواده کردند.

سپس فهرستی از امور موردنیاز را جمع‌آوری کردند و از خیرین خواستند تا پایان کار و رفع مشکلات این خانواده همراهشان باشند، این استوری پربرکت کمتر از ۲۴ ساعت مشتاقانِ خدمتی پیدا کرد که در این مدت بی‌سابقه و کم‌نظیر بود و نشان داد که ملت ما قلبشان برای هم می‌تپد و تا جایی که دستشان برسد از کمک و یاری یکدیگر دریغ نمی‌کنند، امید است که دیگر هیچ نیازمندی در ایران و گیلان نداشته باشیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول