اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گانتز و نتانیاهو باز هم بر سر تشکیل کابینه توافق نکردند

دیدار امروز رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر این رژیم برای تشکیل ائتلاف کابینه مجدداً بدون توافق به پایان رسید.

گانتز و نتانیاهو باز هم بر سر تشکیل کابینه توافق نکردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی امروز (دوشنبه) گزارش دادند که «بنی گانتز» رئیس حزب آبی‌وسفید، بدون امضای توافق با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی این رژیم، اقامتگاه وی را ترک کرده است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، دیدار امروز نتانیاهو و گانتز در حالی بدون توافق بر سر تشکیل کابینه به پایان رسیده که گویا اختلافات دو طرف بر سر «کمیته انتصابات قضایی» هنوز ادامه دارد.

این پایگاه خبری به نقل از گزارش‌های عبری‌زبان نوشت گانتز - که همزمان ریاست پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) را نیز برعهده دارد - بعد از اتمام بی‌نتیجه دیدار با نتانیاهو، به کنست می‌رود تا مقدمات تصویب طرحی را که مانع نخست‌وزیری نتانیاهو می‌شود، فراهم کند.

«لاهاو هارکُف» تحلیلگر و ستون‌نویس روزنامه «جروزالم‌پست» نیز درباره عواقب عدم توافق دو طرف نوشت: «به نظر می‌رسد طرح‌های ممانعت از تداوم نخست‌وزیری نتانیاهو به دستور کار کنست باز می‌گردد».

«جیل هافمن» دیگر روزنامه‌نگار جروزالم‌پست نیز درباره احتمال تصویب شدن این طرح‌ها نوشت: «همزمان که گانتز اجازه می‌دهد طرح‌های ضد نتانیاهو پیش برود... این طرح‌ها دیگر مورد حمایت حزب او نیستند پس هیچ پُلی در پشت سرش را خراب نمی‌کند زیرا آن [طرح‌ها] برای تصویب از اکثریت برخوردار نیستند».

پیش از این «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس کنونی حزب «اسرائیل بیتُنا» در پیامی به گانتز گفته بود که نتانیاهو فقط به دنبال وقت‌کُشی است و با او توافق نخواهد کرد.

لیبرمن همچنین از گانتز خواسته بود که هرچه سریعتر مقدمات برای تصویب طرح ممنوعیت نخست‌وزیری نتانیاهو را فراهم کند. (جزئیات بیشتر)

مذاکرات دو حزب لیکود و آبی‌وسفید به دلیل درخواست نتانیاهو برای تصویب قانونی که مانع برکناری وی از نخست‌وزیری توسط دیوان عالی رژیم صهیونیستی شود، به بن‌بست خورده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول