اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

جایگاه نخست تولید علم ایران در آسیای جنوب غربی

معاون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در روند تولید علم پیشتاز و در منطقه آسیای جنوب غربی اول هستیم ، گفت: در دنیا در زمینه شاخص اقتصاد دانش‌بنیان رتبه 17 را کسب کرده‌ایم.

جایگاه نخست تولید علم ایران در آسیای جنوب غربی

اسماعیل قادری‌فر معاون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره جایگاه ایران در فعالیت‌های توسعه فناوری و نوآوری، گفت: همانطور که در ۲۰ سال گذشته در حوزه جنبش نرم‌افزاری و روند تولید علم به تعبیر رهبر معظم انقلاب روند پرشتاب و رو به رشدی را شروع کردیم که باعث خیرگی استکبار جهانی و مراکز معتبر علمی و علم‌سنجی دنیا شده است. 

وی افزود: روند تولید علم، ایران را به جایگاه ۱۷-۱۶ دنیا رسانده به طوری که کشورمان ۸ سال درگیر جنگ تحمیلی بوده و در طول حیات ۴۰ ساله درگیر تحریم‌های ظالمانه و فشارهای مستکبرین قرار گرفته است. 

رتبه ۶۴ شاخص جهانی نوآوری ایران 

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی اضافه کرد: براساس شاخص‌های جهانی نوآوری (GII) ایران در طول ۲ سال گذشته رتبه شاخص‌ جهانی نوآوری جمهوری اسلامی را از رتبه ۱۳۰-۱۲۰ در پایان سال میلادی گذشته به رتبه ۶۴ رسانده و پیش‌بینی قطعی می‌کنیم تا پایان سال ۲۰۲۰ این رتبه چندین پله رشد کند و ما جزء رتبه‌های ۳۵-۳۴ دنیا و یا حتی برتر از آن هم قرار بگیریم. 

وی افزود: خوشبختانه در روند تولید علم پیشتاز بوده‌ایم و همچنان در منطقه آسیای جنوب غربی اول هستیم و در دنیا در زمینه شاخص اقتصاد دانش‌بنیان رتبه ۱۷ را کسب کرده‌ا‌یم که از آن تحت عنوان (KEL) یاد می‌شود. 

رتبه‌های علمی کشور رو به رشد است

قادی‌فر گفت: رتبه‌های علمی کشور رو به رشد است و باید این سبد را افزایش دهیم تا در سبد محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان بحث بازارسازی و ورود به بازار جایگاه بیشتری پیدا کند که خوشبختانه از این منظر در منطقه آسیای جنوب غربی و خاورمیانه بی‌رقیب و ممتاز هستیم و باید این روند را ادامه دهیم تا شاخص‌های نوآوری کشور که در حقیقت اصلی‌ترین آن تاثیرگذاری بر روند زندگی مردم، درآمدسازی و رها شدن از اقتصاد نفتی است محقق شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول