اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

توزیع ۵۲ هزار بسته معیشتی در آذربایجان‌شرقی/ از غربالگری مردم تا ایجاد۲۰۰ کارگاه تولید مواد بهداشتی

فرمانده سپاه عاشورا به شناسایی افراد بی‌بضاعت و کم بضاعت توسط پایگاه‌های محلات اشاره کرد و گفت: توسط خیرین و مردم به این افراد بسته‌های معیشتی اعطا شد به طوریکه تاکنون بیش از ۵۲ هزار بسته معیشتی توزیع شده است.

توزیع ۵۲ هزار بسته معیشتی در آذربایجان‌شرقی/ از غربالگری مردم  تا ایجاد۲۰۰ کارگاه تولید مواد بهداشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار عابدین خرّم، فرمانده سپاه عاشورا، امروز در نشست خبری با رسانه‌های آذربایجان‌شرقی جهت ارائه گزارش عملکرد قرارگاه زیستی امام رضا(ع) و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رزمایش کمک مومنانه با تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران به فرمان امام رحمت‌الله در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸، اظهار کرد: این نیروی انقلابی با فرمان امام راحل(ره) تشکیل شد و نهاد برخاسته از متن ملت بوده و در پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشتند از این‌رو برای حفاظت از انقلاب باید چنین نهادی ایجاد می‌شد.

وی با بیان اینکه سپاه طبق قانون مسوولیت نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای انقلاب بر عهده دارد، گفت: از نگاه امام راحل(ره) مسوولیت دفاع از کشور را دارد زیرا طبق فرمایش امام رحمت‌الله " اگر سپاه نبود کشور هم نبود" به نهاد مقدس سپاه یک هویت دفاعی، ملی و انقلابی بخشیدند.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به فرمایش رهبر حکیم مبنی بر اینکه سپاه پاسداران نهادی است که از این سرزمین روییده و ذره ذره وجودش با ذره ذره انقلاب اسلامی خویشاوندی دارد، افزود: از این‌رو همیشه باید آمادگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این آیه نقش بسته بر سینه سماهیان فرمان آماده‌باش الهی است، تصریح کرد: آمادگی خود را از اولین روز شکل‌گیری انقلاب تاکنون با وجود فراز و فرود بسیار سرنوشت‌ساز و تغییرات جغرافیایی و محیطی از قبل تهدیدات داشتیم و همواره برای دفاع از انقلاب و کشور لحظه‌ای غفلت نکردیم و در پیشگاه همه شهدا پیمان و تجدید عهد می‌کنیم که از این انقلاب، کشور و ارزش‌ها آماده دفاع هستیم.

سردار خرّم با تاکید بر اینکه تشکیل سپاه نقطه عطف و تضمین بر پاسداری انقلاب تلقی می‌شود، گفت: زمانی که امام رحمت‌الله این فرمان را صادر کردند، خود سندی بر معجزه‌‌گون بودن این نهاد بود.

وی با اشاره بر اینکه همه دشمنان در طول ۱۰ سال مدیریت امام راحل(ره) تهاجم و هجمه نظامی بر ما کردند و ۸ سال با ما جنگیدند، افزود: به حول قوه الهی توانستیم هم کشور و هم ملت را سربلند و سرافراز نگه بداریم و هم اینکه پرچم عزت و سرافرازی را بر قامت این کشور استوار سازیم.

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: همه دشمنان متحد شده بودند که این ۱۰ سال اول انقلاب را ناپایدار سازند ولی نتوانستند زیرا ما هزینه‌های مادی و معنوی زیادی دادیم ولی اثرات دفاع مقدس دشمنان را بیمناک و دوستان را آماده‌تر و دل‌هایشان را گرم‌تر کرد.

وی ابراز کرد: بعد از دوره امام رحمت‌الله این میراث گرانبها به رهبر معظم انقلاب که همان خصوصیات امام راحل را دارند، منتقل گردید.

سردار خرّم عصر با تاکید بر اینکه  دوران رهبری یک دوران استقرار، استکمال و شکوفایی انقلاب است و سپاه در این دوران ۳۰ ساله رهبری توانسته بر همان مبانی متکی بر ایمان، تقوا، عمل صالح، معنویت همراه با تخصص‌ها و مهارت‌های نظامی برای دفاع از انقلاب و کشور برخوردار باشد، گفت: سپاه زاده و مولود انقلاب است و برای حضور اقتداربخش خود پدید آمده است.

وی متذکر شد: سپاه پاسداران همواره مسیر خود را با قطب‌نمای ولایت فقیه تنظیم کرده و لحظه‌ای از انقلاب زاویه نگرفته است و در هر عصر و زمان شرایطی را طوری تنظیم و انجام ماموریت می‌کند که بالندگی و شکوفایی و اتحاد ملی و دینی ما روزافزون‌تر از گذشته داشته باشد.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه سپاه پاسداران در بخش تاکتیک و استراتژیک، قدرت علمی و سازمانی، فرهنگی قدرت خود را برای ورود به عرصه‌های مختلف به نمایش گذاشته‌ است، گفت: نشان شهادت‌طلبی و شجاعت برای تامین امنیت در ذهن و وجود سپاه حفظ خواهیم کرد.

سردار خرّم بیان داشت:  طبق آیه شریفه خود را چنان آماده کنیم که از اختلاف نهی و به سمت یکپارچگی برویم و نیرویی باشیم تا مردم ایران را به عظمت برسانیم و اوج آبادانی را به ارمغان بیاوریم.

اقدامات فوق‌العاده سبزپوشان سپاه عاشورا در مبارزه با کرونا

وی یادآور شد: لشکر ۳۱ عاشورا و تیپ مکانیزه امام زمان و گروه ۶۰ رسالت توپخانه سپاه از لحاظ آموزشی در ۱۷۰ کیلومتر در مرزها و ارتفاعات بالای ۳ هزار متر مستقر و مشغول هستند که البته آنها بیش از ۲ سال است که در این ماموریت‌ها حضور دارند و الان بیش از ۶ ماه است که جابجایی آنها از طریق بالگرد انجام می‌گیرد.

فرمانده سپاه عاشورا به ورود سپاه در ۵ عرصه در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: اولین اقدام سپاه به کارگیری تمام ظرفیت درمانی با بیش از ۳۵۰ پزشک در تخصص‌های مختلف در استان است که در اختیار مجموعه علوم پزشکی گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان محلاتی تبریز  نیز بیمارستان صحرایی  مجهز در شهر بابل به دلیل پیک بیماری مستقر کرده است.

سردار خرّم با اشاره بر اینکه بعد از شیوع کرونا در استان، ۱۹۰ بیمار مبتلای قطعی به کرونا از اقشار مختلف مردم در بیمارستان شهید محلاتی بستری شده‌اند، گفت: از بین این افراد مبتلا، ۵ نفر فوتی داشتیم و مابقی بهبود یافته و یا در حال گذراندن دوران نقاهت هستند.

غربالگری ۹۳ درصدی مردم آذربایجان‌شرقی/ ۲۰۰ کارگاه تولید و توزیع بهداشتی

وی به طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: این طرح یک اقدام بسیار علمی بود که تاکنون ۹۳ درصد از مردم استان در این غربالگری تحت پوشش قرار گرفتند.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه ایجاد کارگاه‌های مردمی تولید ماسک از دیگر اقدامات سپاه عاشورا اسن، گفت: بیش از ۲۰۰ کارگاه در سراسر استان راه‌اندازی شده و ظرفیت تولید آنها بیش از دو میلیون ماسک است که یک میلیون و ۹۰۰ هزار در اختیار مردم استان قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: حرکت مردمی در مبارزه با کرونا بی‌نظیر است و با هیچ مساله مادی قابل قیاس نیست چراکه وقتی یک خانواده ۴ نفری در عرصه‌های مختلف مبارزه با کرونا فعال بودند و این یک ثروت ارزشمند است.

توزیع ۵۲ هزار بسته معیشتی در ۴۵ روز اخیر

سردار خرّم به شناسایی افراد بی‌بضاعت و کم بضاعت توسط پایگاه‌های محلات اشاره کرد و گفت: توسط خیرین و مردم به این افراد بسته‌های معیشتی اعطا شد به طوریکه تاکنون بیش از ۵۲ هزار بسته معیشتی با ارزش ریالی هربسته ۳۰۰ هزار تومان توزیع شده است.

وی به تاکیدات رهبری مبنی بر طرح مساوات اشاره کرد و گفت: بناست این رزمایش در سه مرحله انجام گیرد که فاز اول رزمایش روز پنجشنبه با توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی آغاز خواهد شد و اوج رزمایش در نیمه ماه مبارک رمضان خواهد بود و امیدواریم هیچ خانواده نیازمندی نباشد که از این بسته‌ها محروم باشد.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: گردان‌های جنگ نوین به صورت کامل از یگان‌های مستقر از ۱۳ اسفند وارد میدان شده و همچنان ادامه دارد.

وی اقدام دیگر سپاه عاشورا را هماهنگی و حضور در کنترل و نظارت بر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان کرد و گفت:  این بیماری به دلیل سرعت گسترش کل جهان را گرفتار خود کرده است به طوریکه این ویروس نقاب غرب را برچید و آنهایی که ادعای تجهیزات و بهداشتی در سطح عالی داشتند الان حتی دستگاه تنفسی در اختیار افراد مسن خود قرار نمی‌دهد.

سردار خرّم اذعان داشت: البته ما آرزو داریم تا این ویروس از همه جهان دفع و رفع شود ولی امروز ایران در تحریم و فشار اقتصادی و تهاجم رسانه‌ای دارد که کل جهان آن را ندیده و در مقابل یک ترافیک کوچک کشور ما را برجسته می‌کنند.

کیسه زباله بر تن پرستار خودشان را نمی‌بینند ولی ترافیک در ایران را برجسته می‌کنند

وی اضافه کرد: در غرب یک پرستار با کمبود تجهیزات روبروست و کیسه زباله تن می‌کند ولی کسی از آن حرف نمی‌زند ولی ما با همه محدودیت و مشکلات سرافرازانه ایستاده و الحمدالله مشکلی که رفع نشود را در کشور نداریم.

۲۰۰ تخت نقاهتگاهی سپاه عاشورا در استان
فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ تخت نقاهت‌گاهی توسط سپاه عاشورا آماده شده است که هنوز استفاده نکرده‌ایم، گفت: خدایی ناکرده اگر این ویروس شیوع یافت و موج جدید داشت، ما آمادگی‌های لازم را داریم.

وی با اشاره بر اینکه به علت مسائل فرهنگی، تمایل زیادی به اسکان در نقاهت‌گاه ندارند، گفت: مقرر شد تا برخی مهمانسراهای اداره‌ها آماده باشد از این‌رو ۵ مهمانسرا بیش از ۵۰۰ تخت با سوییت مستقل آماده هستند و عزیزان علوم پزشکی اطلاع دارند که پشتیبانی تغذیه‌ای آن بر عهده ما است ولی کسی نیامده است که برای پاسخ این سوال باید علوم پزشکی پاسخ دهد.

سردار خرّم گفت: یکی از علت‌‌های کمبود در کنترل شیوع ویروس کرونا، بی‌توجهی همین بهبودیافتگان است زیرا این افراد حتما باید ۱۵ روز هم در قرنطینه باشند.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول