اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ستاد هماهنگی امور خیریه در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ستاد هماهنگی امور خیریه در استان سمنان و شورای هماهنگی امور خیریه در شهرستان‌های استان راه‌اندازی می‌شود.

ستاد هماهنگی امور خیریه در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه، جاری‌سازی ثمرات و برکات سنت حسنه وقف از طریق ترویج امر خیر و خدمت به نیازمندان است.

وی افزود: جلب و جذب مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت مؤسسات و تشکل‌های خیریه به‌منظور هم‌افزایی و تسهیل امور برای خدمات‌دهی هر چه بهتر و سریع‌تر به نیازمندان و محرومان در راستای حمایت هدفمند از افراد و خانواده‌های مستحق با رعایت عزت و کرامت انسانی با رویکرد توانمندسازی این قشر از جامعه از ضروریات این امر مهم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: ازجمله مهم‌ترین بسترهای قابل‌توجه در این امر می‌توان به تسهیل در امر ازدواج و ترویج فرهنگ ازدواج، کمک به امر تهیه جهیزیه و خدمات جهت برگزاری مراسم ازدواج، خدمات‌دهی به بیماران نیازمند و پیگیری امور درمانی و سلامت افراد خانواده‌های نیازمند، بیماران، سالمندان و معلولان نیازمند، حمایت و مراقبت از ایتام، بی‌سرپرستان، بد سرپرستان، البته با رویکرد توانمندسازی نام برد.

خدمات‌دهی، کمک و حمایت از آسیب دیدگان حوادث بلایای طبیعی در منطقه، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و جرائم عمدی که دوران محکومیت را گذرانده‌اند ولی به علت اعسار در زندان هستند، مشارکت گیری و تلاش جهت احیا و فعال‌سازی موقوفات و رقبات انتفاعی در حوزه‌های درمانی و سلامت، ایتام، بی‌سرپرستان، بدسرپرستان، معلولان سالمندان، پرورشگاه و آسایشگاه بر اساس نیت واقفان و خیران از دیگر اهداف مهم تشکیل ستاد هماهنگی امور خیریه بود که مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به آن اشاره کرد.

تدینی گفت: ستاد هماهنگی امور خیریه در استان سمنان، تشکلی مردمی، غیرانتفاعی و غیردولتی است که با هدف هماهنگ‌سازی شورای هماهنگی امور خیر که در شهرستان‌ها ایجاد می‌شود و همچنین دیگر تشکل‌ها و خیریه‌های سطح استان به‌منظور جلب و جذب مشارکت آنها در اجرای برنامه‌های ابلاغی سازمان در امور خیر فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: ساماندهی و جمع‌بندی منابع مرتبط موقوفات استان، مشارکت‌های متولیان و اصحاب وقف، نذور و کمک‌های هیأت امنای بقاع متبرکه و کمک‌های خیران نیز یکی از اهداف مهم این ستاد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی امور خیریه در شهرستان‌ها نیز باهدف هم‌افزایی و بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های مردمی و مؤسسات خیریه در راستای اجرای برنامه‌های سازمان در امور ذکرشده، در مراکز شهرستان‌ها ایجاد می‌شود و در حقیقت این شوراها بازوان اجرایی سازمان، ستاد استان و ستاد هماهنگی امور خیریه استان‌ها در انجام مأموریت‌ها و برنامه‌های ابلاغی سازمان در امور خیر خواهند بود.

انتهای پیام/74005/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول