اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای طرح «ضیافت همدلی» با استفاده از ظرفیت موقوفات در زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح «ضیافت همدلی» با استفاده از ظرفیت موقوفات در زنجان خبر داد و گفت: در این طرح به مناسبت فرا رسیدن ماه ضیافت الهی بسته‌های غذایی تهیه شده و در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

اجرای طرح «ضیافت همدلی» با استفاده از ظرفیت موقوفات در زنجان

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امسال نیز مطابق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی به مناسبت ماه مبارک رمضان اجرایی خواهد شد، اما برنامه‌ها با توجه به شرایط کرونایی موجود اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: امسال طرح «ضیافت همدلی» اجرایی خواهد شد تا در قالب آن از ظرفیت خیران و نیکوکاران، مساجد و بقاع متبرکه در شرایط شیوع کرونا بهره بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح از ظرفیت بقاع متبرکه شاخص و موقوفات مرتبط استان در راستای کمک به نیازمندان بهره گرفته خواهد شد، گفت: در این طرح به مناسبت فرا رسیدن ماه ضیافت الهی بسته‌های غذایی تهیه شده و در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

کرمی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح تبدیل بقاع به قطب فرهنگی، تقویت بعد اجتماعی خدمات بقاع متبرکه، کمک به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر و ترویج فرهنگ انفاق و دوستی است، افزود: جلب مشارکت متولیان موقوفات غیرمتصرفی، جلب مشارکت خیرین، بازاریان و افراد دارای توان مالی، جلب مشارکت خرد شهروندان از طریق خرید قربانی و توزیع گوشت بین نیازمندان، اختصاص 20 درصد از منابع تسهیم بقعه مراکز افق از جمله فعالیت‌هایی است که در این حوزه انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه جلب مشارکت‌های مردمی به صورت محله‌ای و قربانی کردن گوسفند با گوساله در همان محل، اهدای سبدهای غذایی بین نیازمندان از دیگر اقداماتی است که در این حوزه انجام خواهد شد، افزود: در تلاشیم با مشارکت خیران و افزایش منابع مالی این طرح را در ابعاد گسترده‌تری اجرا کنیم.

وی افزود: از موقوفاتی که مقید به روضه‌خوانی هستند می‌توان در تهیه افطار و توزیع در مراکز دارالایتام، آسایشگاه‌های سالمندان و ... مشروط به اینکه همراه با اجرای روضه‌خوانی باشد، استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول