اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بخش عمده‌ای از کارگران ساختمانی مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: به دلیل عدم واریز حق بیمه بیکاری توسط کارفرمایان، کارگران ساختمانی مشمول استفاده مقرری نمی‌شوند.

بخش عمده‌ای از کارگران ساختمانی مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند

محمد سنجری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در خصوص برنامه‌های حمایتی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کارگران، اظهار کرد: بیمه بیکاری دارای شرایطی است و افرادی می‌توانند از آن استفاده کنند که مشمول قانون کار و قوانین تامین اجتماعی باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: این بیمه به افرادی تعلق می‌گیرد که کارفرما سه درصد حق بیمه آنها را واریز کرده باشد و از طرفی بیکاری آنها غیر ارادی باشد.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم واریز حق بیمه بیکاری توسط کارفرمایان، کارگران ساختمانی مشمول استفاده مقرری نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: در کنار بسته‌های معیشتی، دولت حمایت خاصی را برای اقشار مختلف تعریف کرده که پرداخت تسهیلات اعتباریِ اضطراری به مبلغ یک میلیون تومان بخشی از این حمایت‌ها است.

سنجری در خصوص آغاز به کار کارگاه‌های ساختمانی، افزود: تمام پروتکل‌های بهداشتیِ حین کار را وزارت بهداشت مشخص می‌کند؛ از هفته گذشته که محدودیت‌ها برداشته شد پروتکل‌های بهداشتی را معاونت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل کار ابلاغ کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: طبق تصمیماتی که در جلسه هماهنگی هفته گذشته در استانداری اخذ شد، اداره راه و شهرسازی موظف شد این تصمیمات را در اختیار نظام مهندسی قرار دهد تا ناظران ساختمانی کارفرمایان را مکلف به اجرای پروتکل‌های بهداشتی کنند.

تشکیل ستاد مردمی حمایت از کارگران 

وی با اشاره به فعالیت‌های حمایتی استان از کارگران ساختمانی نیز عنوان کرد: به دلیل اینکه بحران کشوری است، بیشتر تصمیمات در قالب ستاد ملی پیشگیری و به صورت متمرکز گرفته می‌شود؛ اما در استان به موازات سطح ملی، ستاد مردمی حمایت از کارگران تشکیل شده که به صورت جدی در حال کار هستند.

سنجری یادآورشد: کمیته امداد محوریت این فعالیت‌های حمایتی را بر عهده گرفته ضمن اینکه آستان قدس رضوی، سپاه، بسیج و شهرداری مشهد نیز به آن ورود کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تصریح کرد: مسئله‌ای که در حال حاضر پیگیری می‌شود شناسایی و ایجاد بانک اطلاعات افراد آسیب دیده است تا در اختیار کمیته امداد قرار گیرد و افراد بعد از پایش در اولویت قرار گیرند.

سنجری خاطرنشان کرد: دو هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین جمعیت و جامعه هدف توسط یکی از تشکل‌های کارگری تقسیم شده و این فرآیند ادامه دارد و باز هم بسته‌های حمایتی در بین جامعه کارگری تقسیم خواهد شد.

انتهای پیام/70070

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول