اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دستگیری عامل انتشار شایعه «ورود مسافران کرونایی به کشور» در فارس

رئیس پلیس فتا استان فارس، از شناسایی عامل انتشاردهنده شایعه اخراج ایرانیان مبتلا به ویروس کرونا و ورود این مسافران به یکی از شهرستان‌های استان، خبر داد و گفت: انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی برابر قانون جرم است.

دستگیری عامل انتشار شایعه «ورود مسافران کرونایی به کشور» در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس، سرهنگ حشمت سلیمانی درباره جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی شکایت تعداد زیادی از شهروندان، مبنی بر اینکه نام آنها جزء بیماران مبتلا به کرونا و پرخطر وارد شده به کشور در فضای مجازی منتشر شده و این موضوع باعث سلب آسایش آنها شده است، موضوع در دست بررسی قرار گرفت.

وی گفت: با بررسی دقیق تر مشخص شد که شکات همگی مسافران یکی از پروازهای ورودی به کشور بوده‌اند که اسامی آنها در فضای مجازی به عنوان بیماران کرونایی و پرخطر توسط شخص ناشناس  منتشر شده است.

سلیمانی ادامه داد: با توجه به حساسیت خبر انتشار یافته که باعث تشویش و نگرانی اذهان عمومی شده بود، یک تیم از کارشناسان این پلیس به صورت شبانه‌روزی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که پس از بررسی‌های دقیق و فنی، ردپای متهم را در یکی از شهرهای استان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی موفق به دستگیری وی شدند.

این مقام انتظامی افزود: از عموم هموطنان انتظار می‌رود برای اطلاع از صحت و سقم اخبار، به خبرگزاری‌های معتبر و روابط عمومی یا واحد رسمی پاسخگوی سازمان‌های مرتبط با این موضوع مراجعه کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکرده و از بازنشر آنها خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس، با بیان اینکه انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی برابر قانون، جرم بوده و مرتکبین قابل مجازات هستند، افزود: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک، آن را با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ یا از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir "بخش گزارش‌های مردمی" اعلام کنند.

انتهای پیام/981008/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول