اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تاکید بشار اسد بر نقش بی‌بدیل سپهبد شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم در سوریه

رئیس‌جمهور سوریه در دیدار وزیر خارجه ایران با اشاره به نقش بی‌بدیل شهید سپهبد سلیمانی در مبارزه با تروریسم در این کشور، از همراهی ایران با ملت سوریه در این مبارزه قدردانی کرد.

تاکید بشار اسد بر نقش بی‌بدیل سپهبد شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم در سوریه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در رأس هیأتی به دمشق سفر کرده امروز (دوشنبه) با بشار الاسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

بشار الاسد در ابتدای این دیدار مراتب تسلیت دولت و ملت سوریه به خاطر جانباختگان کرونا در ایران را ابراز داشت. 

رئیس جمهور سوریه همچنین به نقش بی بدیل شهید سپهبد سلیمانی در مبارزه ضد تروریسم در سوریه اشاره و از همراهی با ملت سوریه در مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.

ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار با تشکر از ابراز همدردی رئیس جمهور سوریه پیرامون جانباختگان کرونا اظهار داشت: اکنون نیات واقعی آمریکا در رابطه با عدم رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت‌ها در شرایط سخت مبارزه با این بیماری بر ملا شده است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین از حضور نمایندگان سوریه در ایران برای مراسم تشیع و بزرگداشت سردار شهید سلیمانی قدردانی  و تاکید کرد: با شهادت سردار سلیمانی هیچ تغییری در مسیر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و مبارزه با تروریسم در منطقه رخ نخواهد داد.

ظریف با اشاره به تماس تلفنی روز گذشته گیر پدرسون نماینده دبیرکل سازمان  ملل در امور سوریه و مشورت‌‌هایی که قرار است در آینده نزدیک بین ایران، ترکیه و روسیه به عنوان کشورهای ضامن روند آستانه برگزار شود،  پیرامون آخرین تحولات سوریه از جمله کمیته قانون اساسی،  تحولات ادلب و همچنین روند سیاسی با رئیس جمهور این کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش فارس، علی‌اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و حمیدرضا دهقانی پوده دستیار وزیر و مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی گفت که در سفر ظریف به دمشق طیف وسیعی از مسائل در این سفر مطرح می‌شود و افزود: لازم بود بعد از مدت‌ها دیدار بین مقامات ایران و سوریه نبوده، یک سفر و دیدار برای هماهنگی امور به ویژه در شرایطی که الان در آن قرار دهیم بین ایران و سوریه انجام شود و این سفر اخیرا برنامه‌ریزی شد و ظریف در آنجا راجع به تحولاتی که در منطقه رخ داده و همین طور تحولات در داخل خاک سوریه در مبارزه آنها علیه تروریسم، رایزنی و تبادل نظر خواهد کرد.

وی همچنین عنوان کرد: روند آستانه به عنوان مهمترین روند سیاسی که ممکن است به شرایط بهتری در این وضعیت فعلی بینجامد، همچنان در دستورکار کشورهای عضو از جمله ایران قرار دارد و بنا بود نشست سران عضو روند آستانه را در تهران داشته باشیم که به دلیل کرونا این امر به تعویق افتاده، ولی این بدان معنا نیست که رایزنی‌ها و هماهنگی‌های ما در این زمینه مختل شود. این سفر لازمی بود که در زمان مناسب انجام شد و امیدوارم به نتایج خوبی منجر شود.(اینجا بخوانید)

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز (یکشنبه) اعلام کرد: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه اول اردیبهشت ماه به منظور دیدار و گفتگو با مقامات سوریه عازم دمشق می‌شود.

وی افزود: ظریف در این سفر یک روزه با بشار الاسد رئیس جمهور و ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه دیدار و در خصوص روابط دوجانبه، تحولات منطقه و نیز آخرین تحولات سیاسی و میدانی مبارزه سوریه علیه تروریسم گفتگو و تبادل نظر خواهد کرد.

 وزیر خارجه ایران ۲۷ فروردین سال گذشته (۱۳۹۸) نیز سفری یک روزه به دمشق داشت و از آنجا به ترکیه رفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول