اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

سرانه آموزشی کشور 5.2 مترمربع است

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: سرانه فضاهای آموزشی مدارس استان مرکزی بالغ بر 6.5 مترمربع و سرانه آموزشی کشور 5.2 مترمربع است.

سرانه آموزشی  کشور 5.2 مترمربع است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، درخشان مهر ظهر امروز در نشست ویدیو کنفرانس با خبرنگاران اراک اظهار کرد: سرانه فضاهای آموزشی مدارس استان مرکزی بالغ بر 6.5 مترمربع است و این استان در رتبه دهم سرانه آموزشی کشور قرار دارد و نسبت به متوسط کشوری که 5.2 مترمربع است بالاتر است.

وی افزود: در سال 98 مبلغ 49 میلیارد تومان اعتبار به استان مرکزی تخصیص داده شده و در مجموع اعتبارات سال گذشته نسبت به سال 96 حدود 102 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: در سال 98 اعتباری بالغ بر 10 میلیارد  و 500 میلیون تومان به منظور خرید تجهیزات کمک آموزشی و استاندارسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس به این استان تعلق گرفت.

درخشان مهر با بیان اینکه تعهد خیرین که همیشه در این زمینه فعال و کمک رسان بوده‌اند در سال گذشته در کشور بیش از 1 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: میزان تعهد خیرین استان مرکزی حدود 30 میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه ۶۳ هزار میلیارد ریال اعتبار امسال برای نوسازی و تجهیز مدارس کشور به این سازمان تخصیص یافته است، بیان داشت: اعتبارات ملی و استانی هزینه شده  سال گذشته برای بازسازی و تجهیز مدارس کشور در   ۳۵ هزار میلیارد ریال بود که ۱۵ هزار میلیارد ریال در ایجاد و بازسازی واحدهای آموزشی بوده است.

وی گفت: یک‌هزار میلیارد ریال در سال گذشته برای تجهیز هنرستان‌های کشور به استان‌ها ابلاغ شد که امسال به چهار هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

رخشان‌مهر از فرسودگی ۳۰ درصدی فضاهای آموزش و پرورش کشور خبر داد و بیان داشت: تخریب و بازسازی این فضاها در دستور کار قرار دارد که ۱۸ درصد نیازمند مقاوم سازی هستند.

به گفته وی ۲۳ هزار بخاری نفتی و ۶۳ هزار بخاری گازی در کلاس‌های درس کشور وجود دارد که بخش قابل توجهی از بخاری‌های نفتی در استان سیستان و بلوچستان است.

وی تعداد  سامانه گرمایشی نا ایمن در مدارس را ۸۶ هزار مورد اعلام کرد و افزود: ۵۰ هزار کلاس درس  سال گذشته به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شدند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از اختصاص ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار  برای استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی کلاس‌های درس کشور در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد:  ۱۳۵ هزار کلاس درس در ۲۳ سال اخیر با کمک خیران مدرسه ساز نوسازی شده  است.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول