اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

انجام غربالگری خانه به خانه در روستاهای مازندران/روند نزولی ابتلای کرونا در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: درصد رشد ویروس از 3.36 با روند نزولی به 0.73 رسید که امیدواریم بتوانیم درصد رشد ویروس را زیر یک درصد نگهداریم.

انجام غربالگری خانه به خانه در روستاهای مازندران/روند نزولی ابتلای کرونا در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدعباس موسوی بعدازظهر امروز در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان مازندران که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: سه میلیون و 200هزار جمعیت استان مازندران است که حدود 530هزار تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل و بیش از 2 میلیون و 700هزار نفر زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستند.

وی با بیان اینکه مازندران از نظر شبکه بهداشتی بزرگ‌ترین شبکه بهداشتی کشور را با وسعت استان را دارا است، افزود: بالغ بر یک‌هزار و 200 مراکز و خانه بهداشتی در سطح استان داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه باتوجه به شیوع ویروس کرونا تمام فعالیت‌های ما در این زمینه متمرکز شد، افزود: باتوجه به استقرار طرح پزشک خانواده شهری تمرکز خود را در بحث کنترل بیماری کرونا روی برنامه پزشک خانواده گذاشتیم.

این مسؤول با اشاره به برگزاری 1550 جلسه شهرستانی و استانی با تیم‌های مختلف و در حوزه‌های مختلف تشکیل شد، اضافه کرد: باتوجه به اینکه خیلی سریع درگیر بیماری شدیم باتوجه به سرعت انتشار بیماری بخشی از فعالیت‌ها را زودتر در 40 بیمارستان استان شروع کردیم.

موسوی به هزینه‌های بسیار بالا برای مقابله با بیماری اشاره کرد و گفت: با امکانات و مضیقه‌های مختلف مراکز مختلف با دستور وزارت خانه تزریق نیرو شد.

وی با تکذیب خبرهایی مبنی بر اینکه بیماری قبل از اسفند وارد استان شد، افزود: اصلا چنین مواردی درست نیست از همان روزهای اسفند این بیماری به قدری سریع منتشر شد که نگران‌هایی بسیاری به دنبال داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه درصد رشد ویروس از 3.36 با روند نزولی به 0.73 رسیده است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم درصد رشد ویروس را زیر یک درصد نگهداریم.

موسوی با بیان اینکه غربالگری تمام جمعیت مازندران در مرحله اول انجام شد و در مرحله دوم با بیش از 30درصد درحال انجام است، افزود: غربالگری مرحله دوم از تاریخ 23 فروردین ماه آغاز شده است که درحال اجرا است.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب روستاهای استان اشاره کرد و گفت: در روستاها وضعیت خیلی بهتر است و خانه به خانه غربالگری انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در بحث ویزیت و تحویل دارو رتبه خوبی در کشور داریم، تصریح کرد: برای حل مشکلات برخی مردم در قرنطینه گروههای محله محور شکل گرفت که این گروه‌ها  حمایت از افراد درگیر بیماری را انجام می‌دهند.

این مسؤول با اعلام اینکه کمک‌هایی که صورت گرفت واقعا بی‌نظیر بود، گفت: بیش از 27 میلیارد تومان برای خریداری دستگاه‌های درمانی برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هزینه شد.

موسوی یادآور شذ: به جز روزهای ابتدایی شیوع بیماری که امکانات کم بود با توسعه زیرساخت‌ها اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت که حتی یک بیمار نبود تخت بستری نیاز داشته باشد و ما بگوییم تخت نداریم.

انتهای پیام/86034/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول