اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

8 راهکار برای افزایش بازدهی کلاس های ریاضی در طول ترم و ایام امتحانات

در این مقاله 8 راهکار موثر و مفید برای افزایش بازدهی کلاس های ریاضی در طول ترم و ایام امتحانات ذکر شده است. اگر می خواهید در امتحان ریاضی نمره خوبی بگیرید و موفق باشید و به نسبت ترم های قبل پیشرفت قابل توجهی داشته باشید باید به بهترین شکل از کلاس های گروهی و خصوصی استفاده کنید. در ادامه راهکارهایی برای افزایش بهره وری کلاس های ریاضی ذکر شده است.

8 راهکار برای افزایش بازدهی کلاس های ریاضی در طول ترم و ایام امتحانات

در این مقاله 8 راهکار موثر و مفید برای افزایش بازدهی کلاس های ریاضی در طول ترم و ایام امتحانات ذکر شده است. اگر می خواهید در امتحان ریاضی نمره خوبی بگیرید و موفق باشید و به نسبت ترم های قبل پیشرفت قابل توجهی داشته باشید باید به بهترین شکل از کلاس های گروهی و خصوصی استفاده کنید. در ادامه راهکارهایی برای افزایش بهره وری کلاس های ریاضی ذکر شده است.

1- در طول ترم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید

برای اینکه کلاس های ریاضی برای شما مفید باشد باید در طول ترم درس بخوانید و تمرین حل کنید تا هر جلسه خوب متوجه شوید که مدرس ریاضی و یا بهترین استاد و معلم خصوصی ریاضی شما در رابطه با چه مطالبی حرف می زند. اگر در طول ترم درس را مطالعه نکنید، چون مطالب هر جلسه به جلسات قبلی ربط دارد، به تدریج متوجه خواهید شد که اصلا زبان استاد ریاضی خودتان را متوجه نمی شوید و از مطالب به مقدار زیادی فاصله می گیرید. اگر درس را مطالعه نکنید از جایی به بعد حضور شما در کلاس های ریاضی فقط به صورت فیزیکی خواهد بود و در کلاس ریاضی هم چیزی متوجه نخواهید شد.

2- قبل از برگزاری کلاس ریاضی، درس جلسه بعد را پیش مطالعه کنید

پیش مطالعه برای افزایش بازدهی شما در کلاس های ریاضی بسیار موثر است. فرقی نمی کند که آیا در کلاس ریاضی دانشگاه شرکت می کنید و یا از خدمات کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی ششم استفاده می نمائید. در هر حالت، پیش مطالعه می تواند برای موفقیت شما در درس ریاضی بسیار مفید باشد. وقتی مطالبی که قرار است معلم ریاضی به شما درس بدهد را از قبل مطالعه می کنید ممکن است یک سوم آن را متوجه شوید ولی در هر صورت سوالاتی در ذهن شما ایجاد می شود و برای یادگیری، ذهن شما آمادگی بیشتری پیدا خواهد کرد. وقتی سوالاتی در ذهن دارید برای یادگیری مشتاق تر خواهید بود و مطالب بیشتری را دریافت خواهید کرد.

3- بعد از برگزاری کلاس، همان روز یا روز بعد درس را مطالعه نمائید

برای اینکه به سرعت در یادگیری ریاضی پیشرفت کنید، بعد از برگزاری کلاس ریاضی، همان روز یا حداکثر روز بعد درس را مرور نمائید. دفترچه کوچکی را تهیه کنید و حین مرور مهمترین نکات را یادداشت نمائید. این دفترچه کوچک در ایام امتحانات بسیار مفید و کمک کننده خواهد بود. برای مرور درس 10 دقیقه زمان هم در نظر بگیرید کافی است و اثر مثبت خودش را می گذارد. مرور زمان زیادی از شما نخواهد گرفت ولی باید متعهد باشید و آن را پشت گوش نیندازید. مهمترین فرمول ها را در دفترچه ای که تهیه کرده اید یادداشت نمائید و اگر از حرف های معلم ریاضی مورد مهمی را به یاد دارید آن را هم بنویسید.

4- در کلاس درس با تمرکز بالا حضور داشته باشید

برای افزایش تاثیر مثبت کلاس های ریاضی باید با تمرکز بالا در کلاس حضور داشته باشید. برگه ای را در کنار دست خودتان داشته باشید و هر بار که حواستان پرت شد یک خط رسم کنید. سعی کنید هر جلسه تعداد این خطوط کمتر شود. در ردیف های جلوی کلاس بشینید تا به استاد ریاضی نزدیکتر باشید و در نتیجه حواستان جمع تر خواهد بود. پرسیدن سوال هم می تواند به افزایش تمرکز کمک کند. حتما جزوه بنویسید. به این ترتیب بازدهی شما بسیار بیشتر خواهد شد. البته خیلی درگیر نوشتن جزوه نشوید و با سرعت بالا مهمترین نکات را یادداشت نمائید.

5- در کلاس ریاضی سوال بپرسید و جزوه بنویسید

اگر می خواهید در امتحان ریاضی نمره خوبی بگیرید و در کنکور هم ریاضی را بسیار خوب بزنید، باید در کلاس های مدرسه و دانشگاه حضور فعالی داشته باشید. فقط اینکه در کلاس حاضر باشید کافی نیست. در کلاس سوال بپرسید و به سوالاتی که همکلاسی های شما می پرسند گوش دهید. جزوه تهیه کنید. وقتی حین گوش دادن به مطالب مهمترین نکات را می نویسید تمرکز شما بیشتر شده و یادگیری بهتر اتفاق می افتد.

6- حین مطالعه درس اشکالات را یادداشت کنید تا در کلاس بپرسید

در منزل و یا خوابگاه دانشجویی هم می توانید کارهایی انجام دهید تا بازدهی کلاس های مدرسه و دانشگاه و یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی افزایش یابد. برای اینکه بازدهی کلاس ها بیشتر شود و بهترین نتیجه را بگیرید باید از قبل آمادگی های لازم را در خودتان ایجاد نمائید. پیش مطالعه که قبلا گفته شد راهکار خوبی برای افزایش بازدهی کلاس ریاضی است. راهکار دیگری که وجود دارد این است که وقتی تمرین و مسئله حل می کنید و یا متن کتاب درسی را مطالعه می کنید برگه ای در کنار دست خودتان داشته باشید و اشکالات را یادداشت نمائید. این اشکالات را جلسه بعد می توانید از معلم ریاضی خودتان بپرسید. اگر این روند را ادامه دهید بعد از مدتی تمام اشکالات اساسی شما برطرف خواهد شد.

7- کلاس ریاضی را جدی بگیرید و غیبت نکنید

کلاس ریاضی را بسیار جدی بگیرید. قبل از کلاس پیش مطالعه و بعد از کلاس مرور و یادداشت مهمترین نکات را در نظر داشته باشید. در کلاس حضور فعالی داشته باشید، سوال بپرسید و جزوه بنویسید. سعی کنید در کلاس تمرکز داشته باشید و از هر عاملی که می تواند حواس شما را پرت کند دوری نمائید. برای یادگیری ریاضی انگیزه داشته باشید و برای خودتان هدفی در نظر بگیرید. مثلا در نظر داشته باشید که این ترم نمره بالای 19 در درس ریاضی بگیرید. به این ترتیب با انگیزه بالاتری در کلاس ها شرکت خواهید کرد. تا جایی که برایتان ممکن است غیبت نکنید و به صورت منظم در کلاس ها حضور داشته باشید. با همکلاسی هایی نشست و برخاست داشته باشید که وضع درسی ایشان خوب است. به این ترتیب شما هم پیشرفت خواهید کرد.

8- از کلاس های خصوصی به عنوان کلاس تقویتی استفاده کنید.

ممکن است در طول ترم به هر دلیل نتوانسته باشید در کلاس های اصلی خودتان در مدرسه و دانشگاه شرکت کنید و یا در کل پایه ریاضی شما ضعیف باشد. در این حالت، استفاده از کلاس های خصوصی به عنوان یک راهکار خوب می تواند بسیار موثر باشد. نگران هزینه و قیمت کلاس های تدریس خصوصی ریاضی نباشید. در سایت ایران مدرس لیست کاملی از مدرسین ریاضی، رزومه کاری و سوابق تدریس ایشان و اطلاعات کامل برای هر استاد ارائه شده است. در ضمن اساتید نرخ مد نظر خودشان برای هر جلسه و یا هر ساعت تدریس را هم بیان کرده اند. در نتیجه می توانید یک معلم خوب ریاضی با نرخ مناسب از ایران مدرس انتخاب نمائید. البته در نظر داشته باشید که کلاس های خصوصی ریاضی را به جای کلاس های اصلی استفاده نکنید. اگر به دلایل موجه غیبت کردید استفاده از کلاس خصوصی بسیار هم خوب است اما در حالت عادی بهتر است در کلاس های اصلی خودتان شرکت نمائید و کلاس خصوصی را به عنوان کلاس تقویتی و کمکی در نظر بگیرید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول