اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سفیر ایران در چین: در حال مبارزه همزمان با تحریم‌ها و کرونا هستیم

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در مصاحبه با یکی از نشریات این کشوراز تلاشهای بخش بهداشت و درمان ایران برای مقابله با ویروس کرونا با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا خبر داد.

سفیر ایران در چین: در حال مبارزه همزمان با تحریم‌ها و کرونا هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین از تلاشهای ایران در مبارزه با ویرس کرونا با وجود کارشکنیهای آمریکا و اعمال تحریمهای ظالمانه این کشور علیه مردم ایران خبر داد.

«محمد کشاورززاده» سفیر ایران در چین روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با نشریه انگلیسی زبان «گلوبال تایمز» چاپ چین گفت، با وجود تلاش های برخی  رسانه های غربی، روابط دوستانه بین  ایران و چین  هرگز تحت تاثیر مسائل دیگری قرار نگرفته است

محمد کشاورززاده در این مصاحبه گفت: «ایران و نظام بهداشت و درمان آن اکنون به طورهمزمان در دو جبهه یکی علیه ویروس کرونا و دیگری با تحریمهای آمریکا که باعث شده بروز مشکلاتی برای ایران در خرید تجهیزات پزشکی شده، مبارزه میکنند. »

سفیر ایران در چین گفت: «تحریم های آمریکا واردات دارو و تجهیزات پزشکی را برای ایران غیرممکن ساخته و حتی اگر تامین کننده های خارجی پیدا شود تا کالاهای مورد نیاز را خریداری کنیم ، تحریمهای آمریکا در امور بیمه، مالی و بانکی این کار را غیرممکن میکند.»

کشاورززاده در این مصاحبه  تاکید کرد که ایران و چین در زمینه تقویت روابط دوستانه به ویژه در یک سال و نیم گذشته موفق عمل کرده اند.

وی درباره تداوم روابط دوستانه مستحکم تهران و پکن  گفت، مقامات عالی رتبه دو کشور ارتباط نزدیک دارند و این حتی در اوقات دشوار کنونی هرگز تضعیف نشده است.

سفیر ایران در چین در خاتمه این مصاحبه از دولت و مردم  چین به خاطر ارسال  تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی به ایران تشکر کرد.

مقام های چین بارها با موضع گیری در مقابل دولت آمریکا خواستار کنار گذاشته شدن تحریم های این کشور علیه ایران و اجرای برجام شده اند. چندی قبل سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن مقصر برشمردن آمریکا در تداوم تنش در ارتباط با پرونده هسته‌ای ایران، از مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست با تلاش‌های دیپلماتیک مسائل موجود را حل کنند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول