اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

جریمه دیرکرد اقساط وام قرض‌الحسنه تخلف است/ بانک‌ها مصوبه شورای پول و اعتبار را زیر پا گذاشتند

علی‌رغم مهلت سه ماهه بانک مرکزی برای پرداخت اقساط وام‌های قرض الحسنه در شرایط کرونایی، بعضی از بانک‌ها با زیر پا گذاشتن این مصوبه برای تأخیر در پرداخت اقساط جریمه لحاظ کرده‌اند.

جریمه دیرکرد اقساط وام قرض‌الحسنه تخلف است/ بانک‌ها مصوبه شورای پول و اعتبار را زیر پا گذاشتند

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، با شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی که با خود به همراه داشت، شورای پول و اعتبار طی مصوبه ای از مهلت 3 ماهه برای تسهیلات قرض الحسنه خبر داد، ‌تا افرادی که بخاطر شرایط فعلی درآمدشان با مشکلاتی مواجه شده است، ‌دغدغه پرداخت تسهیلات را نداشته باشند.

در ابتدا برخی از بانک ها به بهانه ی عدم ابلاغ مصوبه از سوی بانک مرکزی اقدام به کسر اقساط از حساب مشتریان کردند که بانک مرکزی با ایجاد سامانه ثبت شکایات و متوقف کردن برداشت خودکار از این موضوع جلوگیری کرد.

اما در اقدامی جدید برخی از بانک‌های قرض الحسنه دریافت جریمه دیرکرد تسهیلات قرض الحسنه را اجرایی کردند که مصوبه شورای پول و اعتبار را زیر پا می‌گذارد.

در همین راستا فدایی مدیر رسیدگی به شکایات بانک مرکزی در خصوص جریمه دیرکرد وام‌های قرض الحسنه با وجود تعویق سه ماهه اظهار کرد: «در ارتباط با موضوع مهلت ۳ ماهه به اقساط قرض الحسنه، بانک مرکزی در تاریخ ۱۵/۱۲/۹۸ بخشنامه‌ای را به بانک‌ها ابلاغ کرد که براساس آن نباید بانک‌ها بابت دیرکرد اقساط از تسهیلات گیرندگان قرض الحسنه جریمه دریافت کنند»

وی افزود: « به عبارتی اخذ جریمه یا محاسبه جریمه در مهلت ۳ ماهه تخلف محسوب می‌شود و چنان چه مشتریانی با این مشکل روبرو شدند می‌توانند در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی بخش شکایات مربوط به وام‌های قرض الحسنه موارد را ثبت کنند و یا با صورت تلفنی از اداره رسیدگی به شکایات بانک مرکزی موضوع را پیگیری کنند»

به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی اگر جریمه از افراد اخذ شده باید عودت شود و در این مقطع سه ماهه تعیین شده بانک‌ها مکلف به برگشت پول به حساب مشتریان خود هستند.

منبع: خبرگزاری میزان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول