اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

گفت‌وگوی روحانی با امیر کویت/امیدوارم برخی نسبت به اشتباهات خود تجدید نظر کنند

رئیس جمهور با اشاره به شرایط سخت حاکم بر جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا، گفت: امیدواریم این شرایط سخت، برخی را متنبه کند تا نسبت به اشتباهات خود تجدید نظر کرده و روابط انسانی را مبنای عملکرد خود قرار دهند.

گفت‌وگوی روحانی با امیر کویت/امیدوارم برخی نسبت به اشتباهات خود تجدید نظر کنند

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس،‌ حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز دوشنبه در تماس تلفنی با امیر کویت، ضمن تاکید بر همکاری کشورهای منطقه برای مقابله با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در زمینه با این بیماری به تجربیات خوبی دست یافته و آماده انتقال تجربیات خود به کشورهای دوست از جمله کویت هستیم.

روحانی با قدردانی از تلاش های امیر کویت برای شرایط با ثبات در منطقه ، گفت: تاکید می کنم که برای تامین امنیت و ثبات منطقه  هیچ راهی جز همکاری و دوستی بین کشورهای خود منطقه وجود ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه  ایران همچنان برای همکاری دسته جمعی برای تامین امنیت و ثبات در منطقه و جهان و همچنین مقابله با ویروس کرونا در شرایط حساس امروز، آمادگی دارد، اظهار داشت: از کشور دوست کویت انتظار داریم درمورد مسائل منطقه و همچنین رفتار ناصحیح آمریکا اتخاذ مواضع نماید.

روحانی روابط ایران و کویت را برادرانه و دوستانه توصیف کرد و افزود: علاقمند هستیم که این روابط صمیمانه و دوستانه تر باشد و برای توسعه همکاری ها آمادگی داریم.

رئیس جمهوری همچنین پیشاپیش فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به دولت و مردم کویت تبریک گفت .

امیر کویت نیز در این گفت و گوی تلفنی با بیان اینکه ما برادر هستیم و باید در کنار یکدیگر باشیم ، گفت: امروز همه ما در شرایط سختی قرار داریم و برای عبور از این شرایط باید با یکدیگر همکاری کرده و ارتباطات را تقویت کنیم.

"شیخ صباح الاحمد جابر الصباح " با استقبال از طرح ارائه شده از سوی ایران برای تامین و امنیت منطقه به نام " طرح صلح هرمز" گفت: مواضع کویت همیشه در راستای صلح بوده و امیدوایم برخی از دوستان و برادران ما در منطقه نیز رفتار عاقلانه ای از خود نشان دهند.

امیر کویت با قدردانی از رفتارها و اتخاذ مواضع منطقی از سوی ایران در موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی، از پیشنهاد انتقال تجربیات ایران در مقابله با ویروس کرونا  به کشورش استقبال و بر توسعه و تعمیق روابط در همه زمینه ها تاکید کرد.

شیخ صباح الاحمد جابر الصباح نیز پیشاپیش فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به دولت و مردم ایران تبریک گفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول