اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

سکوت شهردار کرمانشاه شکست/ طلوعی: اهل زد و بند نیستم، مخالفم شده‌اند

شهردار کرمانشاه پس از مدت‌ها میزبان اصحاب رسانه بود و به سوالات آنان پاسخ داد. «طلوعی» جزئیات جدید پروژه‌های عمرانی شهرداری کرمانشاه را بیان کرد و گریزی هم به اختلاف «سه» نفر از اعضای شورای اسلامی شهر با خودش زد.

سکوت شهردار کرمانشاه شکست/ طلوعی: اهل زد و بند نیستم، مخالفم شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ظهر امروز (یک اردیبهشت) شهردار کرمانشاه پس از مدت‌ها در جمع اصحاب رسانه‌ حاضر شد و پاسخگوی سوالات آنان بود. 

طلوعی در ابتدای این نشست، اظهار کرد: دلیل تاخیر در نشست خبری با اصحاب رسانه این بود که تمایل داشتم ابتدا، فعالیت و خدماتی در شهر انجام داده باشم و سپس گزارش آن را خدمت شما عزیزان ارائه کنم و علت تاخیر این نشست به این دلیل است.

وی با بیان اینکه فعالیت در هر شهری ویژگی‌های خاص خودش را دارد، عنوان داشت: زمانی که من در شهرداری تهران بود، وضعیت اقتصادی مناسب بود و به همین دلیل سرعت پروژه‌ها بالا بود اما در زمان برعهده گرفتن مسئولیت شهرداری کرمانشاه، با چهار ماه حقوق عقب افتاده پرسنل مواجه بودیم که توانستیم در آخر سال ۹۷ همه را پرداخت کنیم.

 وی با بیان اینکه شهرداری کرمانشاه وضعیت نامناسبی داشت و کارهای بسیاری تلنبار شده بود، گفت: ما به سمت اصلاح زیرساخت‌های شهرداری و کارهایی چون «آرشیو الکترونیک»، سیستمی کردن بسیاری از امور و ساماندهی منابع انسانی پیش رفتیم.

طلوعی با گله مندی از برخی رفتار‌های صورت گرفته، عنوان داشت: بنده مشکلی با شورای شهر ندارم و هشت نفر از اعضای محترم همراه هستند و سه نفر دیگر گاهی همراه هستند و گاهی نیستند؛ در شرایط اختلاف هیچ مشکلی حل می‌شود و برای بهبود امور و همدلی و همکاری نیاز است، منابع و ثروت در شهر کرمانشاه بسیار فراوان است و به شرط وجود همدلی، می‌توان با امکانات موجود شهر کرمانشاه را به گلستان تبدیل کرد.

طلوعی در ادامه خواستار همراهی مردم، مسئولین و رسانه ها جهت رشد و پویایی شهر شد و افزود: بنده اهل زد و بند و سفارش نیستم، لذا برخی مخالف شده‌اند.


«سعید طلوعی» پس از 15 ماه نشست خبری برگزار کرد. بخش مهمی از صحبت‌های مهم شهردار کرمانشاه مربوط به اختلافاتش با سه تن از اعضای شورای شهر بود. او دلیل مخالفت خوانی با خودش را عدم زد و بند عنوان کرد. این حرف او پس از انتقادات مختلفی بود که علیه او مطرح شده بود. این حرف او قطعاً واکنش مخالفانش را در پی خواهد داشت. یکی از منتقدان او «غلامرضا امیری» رئیس شورای شهر کرمانشاه است.

 
وی در خصوص پروژه پروژه فیروزه گفت: این پروژه دارای مشکلات و ایراداتی از جمله وام معوقه است که درصدد حل مشکلات آن هستیم.

شهردار کرمانشاه با تاکید بر به پایان رساندن پروژه منوریل، بیان داشت: الان کارهای خوبی در حال انجام است و اگر ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار فراهم شود؛ تا دو سال و نیم آینده می‌توان فاز یک این پروژه را به بهره‌برداری رساند.

پروژه تقاطع غیرهمسطح امام (ره) دیگر پروژه‌ایی بود که طلوعی درباره آن سخن گفت و بیان داشت: این پروژه با سرعت خوبی در حال بهره‌برداری رسیده است‌ و در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اکثر ستون‌های آن که بخش اصلی این پروژه هستند، آماده شده‌اند.

وی در ادامه سخنانش برنامه زمان بندی افتتاح خط تله کابین کرمانشاه را ۲۲ بهمن سال جاری اعلام کرد و افزود: در کنار خط تله کابین هتل و مجموعه ورزشی نیز ساخته خواهد شد و در صورت تکمیل آن اشتغال زایی خوبی را شاهد خواهیم بود.

 طلوعی با تاکید بر کار علمی و کیفیت بالای کارهای انجام شده توسط شهرداری کرمانشاه، گفت: کارهای عمرانی شهرداری از حالت سنتی به حالت علمی در آمده که این کار سختی بود.

شهردار کرمانشاه با رد موضوع زمین خواری در پارک شرقی کرمانشاه، وجود قبرستان را حق مسلم مردم طاقبستان دانست و اظهار کرد: مردم آنجا سند آن زمین را در اختیار دارند ولی آن‌ها حق دیوارکشی نداشتند. 

طلوعی ایجاد مسیر دوچرخه در برخی از معابر، کلنگ زنی پارک بانوان در جنب بیمارستان حضرت معصومه در آینده نزدیک، ادامه آسفالت معابر سطح شهر، ایجاد «پیاده‌راه» در پارکینگ شهرداری، ایجاد «بی‌. آر. تی» از میدان آزادی به چهار راه مدرس و سپس تبدیل این مسیر به پیاده‌راه را بخشی از برنامه‌های آتی شهرداری کرمانشاه اعلام کرد.

وی کم کردن بدهی‌های شهرداری و افزایش حقوق پرسنل از ۱۹ میلیارد تومان در ماه به ۲۵ میلیارد تومان را از جمله چالش‌های شهرداری برشمرد که این مجموعه توانسته بر آن فائق شود.

بخشش کرایه غرفه‌های شهرداری و توزیع ۱۰ هزار ماسک بین کارگران خدمات شهری، ورود شهرداری به کار تولید ماسک و ضدعفونی مرتب معابر و ادوات سطح شهر از جمله اقدامات شهرداری کرمانشاه در رابطه با کرونا بود که طلوعی به آن ها اشاره کرد.

شهردار کرمانشاه جمع‌آوری دوره‌گرد‌ها از سطح شهر را دارای تبعاتی دانست و خاطرنشان کرد: این کار باید توسط نیروی انتظامی انجام شود و نیاز به همکاری همه جانبه بسیاری نهادها دارد.

وی در پایان با اشاره به مزایای جمع آوری زباله به روش سنتی، از عدم استقبال مردم از جمع آوری زباله به این روش سخن گفت و بیان داشت: سالانه ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه جمع آوری پسماند‌های شهر کرمانشاه می‌شود و درآمد شهرداری کرمانشاه از این محل فقط ۴ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول