اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

خیّرین قمی در صدر کمک کنندگان به بخش درمان کشور

استاندار قم گفت: کمک خیرین استان به بخش درمان بالا بوده است و خیرین قمی کمک‌های بیشتری نسبت به خیرین استان‌های دیگر در این زمینه داشته‌اند که مایه افتخار برای استان است.

خیّرین قمی در صدر کمک کنندگان به بخش درمان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست امشب در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به وضعیت ورودی‌های شهر قم اظهار کرد: کنترل این ورودی‌ها براساس طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان به پایان رسید.

وی ادامه داد: بحث ساماندهی کمک‌های دستگاه‌های اجرایی و کمک‌های مردمی به نیازمندان استان قم به صورت هدفمند توسط معاونت سیاسی استانداری دنبال می‌شود تا از موازی کاری در این زمینه جلوگیری شود و هیچ نیازمندی در استان قم مورد غفلت قرار نگیرد.

استاندار قم افزود: در این استان، فضای همدلی و کمک مومنانه به خوبی در حال شکل گیری است، اما باید جهت دهی و سازماندهی انجام شود تا حداکثر هم پوشانی در کمک به نیازمندان را شاهد باشیم و کار تکراری صورت نگیرد.

سرمست استفاده از تمام ظرفیت‌ها در استان قم برای کمک به نیازمندان را ضروری دانست و تصریح کرد: باید این ظرفیت‌ها در کنار هم قرار بگیرند و مانند قطعات یک پازل همدیگر را تکمیل کنند، این مساله قابل تحقق است، ولی نیاز به زمان دارد.

وی ادامه داد: فضای همدلی در استان قم برای کمک مومنانه به نیازمندان، مستمر است و پس از ماه مبارک رمضان هم ادامه خواهد داشت، از ایده‌های جدید در این خصوص استقبال خواهیم کرد، استان قم در زمینه کمک به نیازمندان یک سر و گردن از بقیه استان‌ها بالاتر است.

استاندار قم افزود: کمک خیرین استان به بخش درمان بالا بوده است و خیرین قمی کمک‌های بیشتری نسبت به خیرین استان‌های دیگر در این زمینه داشتند که مایه افتخار برای استان است.

سرمست با اشاره به فعالیت موکب‌های استان قم اظهار کرد: موکب‌های اربعین استان هم فعالیت‌هایی زیادی در زمینه کمک به نیازمندان قم و مقابله با کرونا داشته اند.

وی ادامه داد: ساماندهی کارگران ساختمانی در قم در میدان‌های شهر ضروری است، شهرداری و فرمانداری قم با کمک انجمن کارگران ساختمانی باید این ساماندهی را انجام بدهند، برازنده جامعه اسلامی و شهر قم نیست که کارگران بدون ساماندهی در گرما و سرما مجبور به حضور در میدان‌های شهر باشند.

استاندار قم افزود: نگاه ما به مدیریت بحران در استان، نگاه سیستمی و تعاملی و نه نگاه تقابلی و جزیره ای است، آمادگی دستگاه‌های اجرایی می‌تواند از خسارت‌ها در بحران‌ها جلوگیری کند.

سرمست با اشاره به تصمیمات ستاد ملی کرونا اظهار کرد: مقام معظم رهبری به عنوان رهبر و نیز یک مرجع تقلید، تصمیمات این ستاد را به لحاظ شرعی و قانونی لازم الاجرا دانستند.

وی ادامه داد: تعطیلی مشاغل پرریسک ادامه دارد، بازارها و پاساژها تنها تا ساعت 18 برای فعالیت فرصت دارند و نظارت لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این فضاهای تجاری در استان قم، انجام می‌شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: باید سبک جدیدی از زندگی در شرایط کرونایی را در جامعه نهاینه کنیم تا مردم زیستن در این شرایط را تمرین کنند، در این خصوص نیاز به اقناع افکار عمومی داریم، چون مشخص نیست که بیماری کرونا تا چه زمانی ادامه دارد.

انتهای پیام/78004/آ40/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول