اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تلاش برای پرداخت مطالبات کادر درمان در اسرع وقت/ ابتلای ۸۹۳ زنجانی به کووید ۱۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به مطالبات کادر درمان از دانشگاه گفت: تلاش مسولان برای پرداخت این معوقات در اسرع زمان است.

تلاش برای پرداخت مطالبات کادر درمان در اسرع وقت/ ابتلای ۸۹۳ زنجانی به کووید ۱۹

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش امشب در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه آمار بیماران بستری شده در مراکز درمانی تفاوت چندانی بعد از اجرای طرح‌های مختلف نکرده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه مراکز خرید فعالیت خود را آغاز کرده است، بنابراین نگرانی در مورد بالا رفتن آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تشریح عوارض اجتماعی، روانی و اقتصادی و ... شیوع بیماری در جامعه افزود: حوزه درمان مسؤولیت حوزه سلامت جسم و روان را دارد و از همین حالا باید به فکر مشکلات روانی بعد از رفع کرونا در جامعه بود، چرا که با توجه به تغییرات ناشی از شیوع این ویروس، وقوع این معضلات اجتناب ناپذیر است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد معوقات موجود در مطالبات پرستاران و کادر درمان گفت: دانشگاه علوم پزشکی تلاش دارد، در اسرع وقت این مطالبات را پرداخت کند.

قزلباش در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد تفاوت آمار قبرهای بخش کرونایی‌ها با آمار اعلامی گفت: بله این موضوع درست است چرا که نتیجه آزمایش فوتی‌هایی با علائم کرونایی قبل از مراسم تدفین مشخص نبوده است و وقتی نتیجه مشخص شده معلوم شد که این فوتی‌ها کرونایی نبوده‌اند و چون نمی‌توان مراسم را به تعویق انداخت بر اساس پروتکل‌های بهداشتی، این افراد در بخش‌ کرونایی دفن می‌شوند و دلیل تفاوت آمار هم همین است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به کمک‌های بین‌المللی انجام شده به ایران برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ افزود: باید برای افزایش این کمک‌ها تلاش شود.

وی تعامل دانشگاه‌های علوم پزشکی را با انستیتو پاستور آزمایشگاهی اعلام و تصریح کرد: لوازم آزمایشگاهی مورد نیاز برای این همکاری به صورت مشترک توسط دانشگاه و انستیتو تامین می‌شود.

قزلباش با دشوار توصیف کردن ادامه مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹ به شیوه کنونی گفت: تحمیل هزینه‌های جانبی در کنار کاهش درآمدهای دانشگاه مشکلات عدیده‌ای را موجب شده است که با پایان کرونا عمیق‌تر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار تجمیعی بیماران مشکوک به کووید 19 از زمان شیوع در استان را 2 هزار و 553 نفر اعلام و تصریح کرد: 893 نفر از این مجموع مربوط به مبتلایان قطعی به این بیماری بوده‌اند که 10 نفر از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته ثبت شده است.

وی آمار بیماران مشکوک مبتلا به بیماری کووید 19 بستری موجود در بیمارستان‌های استان زنجان را 336 نفر اعلام کرد و افزود: 707 نفر از بیماران مبتلای قطعی هم از زمان شیوع از مراکز درمانی استان زنجان پس از بهبودی ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول