اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تلاش‌های ایران در راستای برقراری صلح در منطقه و مقابله با تروریسم از زبان ظریف

وزیر خارجه به تشریح تلاش‌های ایران در راستای برقراری صلح در منطقه و مقابله با تروریسم از جمله رایزنی‌های امروزش در سوریه و اقدامات نمایندگان ایران در خصوص اوضاع افغانستان و یمن پرداخت.

تلاش‌های ایران در راستای برقراری صلح در منطقه و مقابله با تروریسم از زبان ظریف

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که امروز (دوشنبه) در رأس یک هیأت سیاسی و به منظور گفتگو با مقامات سوریه به دمشق سفر کرد، در توئیتی با انتشار تصاویری از دیدارهایش با مقامات سوریه به تشریح تلاش‌های ایران در راستای برقراری صلح در منطقه و مقابله با تروریسم پرداخت و نوشت: تلاش‌های ما (ایران) در راستای برقراری صلح در منطقه و مقابله با تروریسم: امروز با بشار اسد رئیس جمهور و ولید المعلم وزیر خارجه سوریه پیش از برگزاری کنفرانس ویدیویی وزرای خارجه روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) ملاقات کردم.

وی نوشت: در خصوص افغانستان نیز نماینده ویژه با همه طرف‌ها در کابل در روزهای اخیر ملاقات کرد و در مورد یمن نیز نماینده ویژه ما با سازمان ملل و یمنی‌ها برای پایان یافتن به مصایب این کشور در حال همکاری است.

 

 

وزیر خارجه ایران امروز (دوشنبه) در دمشق با بشار الاسد رئیس جمهور و ولید المعلم وزیر خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد.

ظریف را در این سفر علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و حمیدرضا دهقانی پوده دستیار وزیر و مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه همراهی کردند.

از سوی دیگر محمدابراهیم طاهریان‌فرد نماینده ویژه وزیر خارجه در امور افغانستان دیروز و امروز در کابل با مقامات افغانستان درباره اختلافات سیاسی کنونی در این کشور و صلح و ثبات در افغانستان به گفتگو پرداخت.

«علی‌اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ در تماسی تلفنی با «سرگئی ورشنین» معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه درباره اوضاع منطقه از جمله آخرین تحولات در صحنه میدانی و سیاسی سوریه و یمن گفتگو کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول