اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق:تحریم‌های آمریکا در تضاد با ادعای آنها در مبارزه با کروناست

نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو در نامه‌ای به کمیسر حقوق بشر سازمان ملل اصرار آمریکا و اتحادیه اروپا بر ادامه تحریم‌ها علیه سوریه در شرایط کرونا را نقض آشکار حقوق بشر و در تضاد با ادعای آنها درباره ضرورت همبستگی جهانی برای مبارزه با همه‌گیری این بیماری توصیف کرد.

دمشق:تحریم‌های آمریکا در تضاد با ادعای آنها در مبارزه با کروناست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نماینده سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورش را غیرقانونی و غیراخلاقی خواند و تاکید کرد که این اقدامات، نقض حقوق بشر و مانعی در برابر تلاش‌ها برای مبارزه با کروناست.

سوریه در نامه‌ای که حسام الدین آلا نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو، به «میشل باشله» کمیسر حقوق بشر سازمان ملل ارائه داد،  تاکید کرد:« اقدامات محدودکننده تحمیل شده بر سوریه مانع تلاش دولت برای تأمین نیازهای اساسی به منظور اجرای اقدامات پیشگیرانه  در محافظت از شهروندان خود در برابر خطرات ویروس کرونا است  و به طور ویژه مانع تلاش وزارت بهداشت در تأمین تجهیزات پزشکی لازم برای ارائه خدمات پزشکی ضروری در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در تشخیص موارد ابتلا به ویروس  کرونا و مراقبت پزشکی از مبتلایان است».

نماینده سوریه تاکید کرد: «اصرار ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای توسل به این اقدامات غیرقانونی و غیر اخلاقی باعث نقض حقوق بشر می‌شود و مانع از اجرای اهداف توسعه ۲۰۳۰ و تلاش برای توسعه پایدار در کشورهای هدف شده و در تضاد با ادعاهای همبستگی جهانی و درخواست‌ها برای تقویت همکاری‌های بین المللی در مواجهه با همه گیری کرونا و غلبه بر نتایج اقتصادی و اجتماعی آن است».

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)،  آلا بر اهمیت موضوع برداشته شدن فوری تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه در چارچوب اجرای اقدامات پیشنهادی دبیرکل سازمان ملل برای مقابله با انتشار ویروس کورونا و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن تأکید کرد.

وی از کمیسر حقوق بشر سازمان ملل خواست تا همچنان بر تأثیرات منفی تحریم‌های یکجانبه و ضرورت ترک آن تمرکز کند که طیف گسترده‌ای از حقوق بشر از جمله حق زندگی، حق سلامتی و غذا و حق توسعه مردم سوریه را نقض کرده است.

علا در مورد پیامدهای همه‌گیری بر وضعیت حقوق بشر مردم جولان اشغالی سوریه هشدار داد و گفت:« مقامات اشغالگر اسرائیل به نقض حقوق اساسی آنها از جمله حق سلامتی ادامه می‌دهد و ملزومات بهداشتی لازم برای مواجهه با این بیماری همه گیر در جولان اشغالی را برای آنها فراهم نمی‌کند».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول