اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

شرایط ویژه وزارت علوم برای محاسبه نمره‌ در امتحان برخی دروس

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی در تشریح برنامه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌ها در برگزاری آموزش‌های الکترونیک گفت: طبق دستورالعمل پیشنهادی امتحانات پایان ترم، استاد می تواند نمره صفر تا ۲۰ را به گذراندن درس یا عدم‌موفقیت در گذراندن درس تبدیل کند.

شرایط ویژه وزارت علوم برای محاسبه نمره‌ در امتحان برخی دروس

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدرضا آهنچیان مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در یک برنامه تلویزیونی در تشریح برنامه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌ها در برگزاری آموزش‌های الکترونیک گفت: در در مناطقی از کشور که به تشخیص مرجع ذی صلاح، بیماری گسترش یافته است و منطقه یا استان در وضعیت فوق العاده قرار دارد، دانشگاه‌ها ناگزیر از برگزاری آزمون به روش غیرحضوری هستند. از این رو لازم است با تشخیص شورای آموزشی دانشگاه و با پیروی از برنامه معینی، بخش یا تمام ارزشیابی آموخته‌های دانشجویان را به شیوه مستمر در طول نیمسال و با بهره گیری حداکثری از امکانات فضای مجازی برگزار کنند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی ادامه داد: به دلیل فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت هایی که وجود دارد توصیه کرده ایم دانشگاه ها تا جایی که ممکن است آزمون ها را به صورت الکترونیکی برگزار کنند و ارزشیابی مستمر به صورت هفته به هفته لحاظ شود. با این روش که استاد از فروردین ماه هفته به هفته ارزشیابی را انجام می دهد و در نهایت در نیمه خرداد می تواند ارزشیابی دانشجو را جمع کرده و یک نمره برای دانشجو در نظر بگیرد و در واقع یک امتحان پایانی وجود ندارد.  

آهنچیان افزود: البته این روش درباره همه دروس نبوده بلکه در برخی درس ها به تشخیص استاد صورت می گیرد.  

وی ادامه داد: در دستورالعمل پیشنهادی امتحانات پایان ترم آورده ایم استاد می تواند نمره صفر تا ۲۰ را به گذراندن درس یا عدم‌موفقیت گذراندن درس تبدیل کند. به این معنی که اساتید می‎توانند نمره را با دو حالت پاس شده و پاس نشده جایگزین کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول